Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:23:32 GMT

فرماندار: آب شرب مهاباد از کیفیت بالایی برخوردار است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۳۷۱۵

فرماندار: آب شرب مهاباد از کیفیت بالایی برخوردار است

امیر قادری روز شنبه در بازدید از تصفیه خانه آب شرب سد مهاباد اظهار کرد: این تصفیه خانه جزو پیشرفته ترین تصفیه خانه های کشور است که مراحل تصفیه آب در آن مطابق استاندارهای لازم انجام گرفته و آب خارج شده از آن دارای کیفیت بالا و قابل قبولی است.

وی ادامه داد: بعضی از گلایه های شهروندان در زمینه کدر بودن آب در برخی از نقاط شهر مربوط به شبکه لوله گذاری است که به علت قدمت و فرسودگی موجب بد رنگ شدن آب شده است که در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: تاکنون ۶۰ درصد مجموعه لوله کشی آب آشامیدنی این شهر بازسازی و اصلاح شده و برای ۴۰ درصد باقی مانده نیز در حال برنامه ریزی برای بهبود آن در همه نقاط هستیم.

قادری با بیان اینکه برخی از نقاط شهر نیز از فشار آب کافی برخوردار نیست، افزود: با راه اندازی پمپ های آب در مناطق بالادست و مرتفع شهری بخشی از کمبود فشار آب رفع شده و برای سال آینده نیز پروژه های عمرانی در همین راستا در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، تصفیه‌خانه آب شرب مهاباد به عنوان مجهزترین تصفیه خانه آب کشور با ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه، آبان ماه سال ۱۳۹۸ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت نیرو در مهاباد به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه با ظرفیت برداشت ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال ۱۴۱۸، آب شرب سالم و بهداشتی بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت شهری مهاباد را تامین کند.

برچسب‌ها مهاباد تصفیه خانه آذربایجان غربی وزارت نیرو تصفیه آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد تصفیه خانه آذربایجان غربی مهاباد تصفیه خانه آذربایجان غربی وزارت نیرو تصفیه آب تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد