Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:58:40 GMT

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۳۸۰۹

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

صنعتی شدن زندگی مدرن انسان، فعالیت مراکز گوناگونی جهت پاسخ به نیاز جامعه بیشتر شده است. این موضوع باعث شد که آلودگی های این مراکز افزایش یابد و کنترل این عوامل از دست خارج شود. بدین طریق نفوذ آلودگی به آبها بیشتر شود.

امروزه این آلودگی ها به میزانی رسیده که سیستم های تصفیه آب شهری دیگر توان از بین بردن تمام مواد اضافی موجود در آب را ندارند به همین جهت استفاده از دستگاه تصفیه آب به یک ضرورت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آنکه بتوانید آب سالم و پاکی را برای منزل خود تهیه کنید، باید دستگاه تصفیه آب مناسبی را خریداری نمایید.

انتخاب صحیح دستگاه تصفیه آب خانگی از اهمیت زیادی برخوردار است. چراکه میزان آلودگی آب هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است و هر فردی باید باتوجه به میزان آلودگی آب محل زندگی خود باید اقدام به انتخاب دستگاه نمایید. در غیر این صورت دستگاه نمی‌تواند آلودگی ها را به طور باید و شاید از بین ببرد و عملکرد آن مطابق با نیاز و انتظار شما نخواهد بود.

عوامل گوناگونی وجود دارد که در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب تاثیر گذار هستند. اولویت بندی هر کدام از این فاکتورها برای هر خریداری می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی براساس فناوری

همانطور که اشاره شد آب هایی که از طریق لوله کشی وارد خانه هایمان می‌شوند با اینکه مراحل تصفیه و املاح زدایی را در تصفیه خانه ها گذرانده‌اند اما همچنان حاوی املاح و مواد زائد بسیاری هستند. همین موضوع سبب شده تا افراد اقدام به خرید تصفیه آب خانگی نمایند تا از این طریق آب سالم و پاک را در اختیار خود و اطرافیانشان قرار دهند. دستگاه هایی که به منظور تصفیه آب تولید می‌شوند دارای فناوری های مختلفی هستند.

این فناوری های عبارتند از اسمز معکوس RO، اولترا فیلتراسیون و فیلتراسیون هستند. نوع فناوری بکار گرفته شده در دستگاه تاثثر زیادی بر میزان خلوص آب خروجی دارد. در ادامه ویژگی ها و خصوصیات اصلی هر کدام از این تکنولوژی ها را بیان کرده‌ایم؛ با بررسی هر کدام از این موارد می‌توانید دستگاهی هایی که فناوری موردنظرتان را دارند را در اولویت خرید قرار دهید.

روش اسمز معکوس

در 5 تا 9 مرحله آب را تصفیه می‌کند.
تفاوت فناوری اسمز معکوس با فناوری فیلتراسیون استفاده از فیلتر ممبران در مراحل تصفیه است.
تمامی مواد سمی، نیترات، قارچ و انگل های موجود در آب را حذف می‌کند.
طعم و بوی آب را بهبود می‌بخشد.
مصرف برق بسیار پایینی داشته و عملکرد دستگاه کاملا بیصدا است.
فضای زیادی اشغال می‌کند.
هزینه تعویض فیلترهای آن نسبت به فناوری های دیگر گرانتر است.

روش اولترا فیلتراسیون

از اشعه فرابنفش (UV) برای تصفیه آب استفاده می‌شود.
از آن برای میکروب زدایی آب استفاده می‌شود.
این فناوری سختی آب را کاهش نداده و هیچ تاثیری بر آن ندارد.

روش فیلتراسیون

در طی 3 الی 5 مرحله آب را تصفیه می‌کند.
به دلیل نداشتن مخزن فضای کمی را اشغال می‌کند.
هزینه سرویس و تعویض فیلترهای آن بسیار کمتر از فناوری اسمزمعکوس است.
مشکل رسوب آب، سختی بالای آب و آلودگی های موجود را برطرف نمی‌کند.
در بهبود طعم و مزه آب نقشی ایفا نمی‌کند.

با کیفیت و بهداشتی بودن قطعات دستگاه تصفیه آب

کیفیت قطعات دستگاه تصفیه آب در عملکرد و عمر مفید آن تاثیر بسیاری دارد. به همین منظور یکسری استانداردها و ضوابطی مشخص شده که داشتن آنها بیانگر کیفیت بالای ساختار دستگاه می‌باشد. برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب از جمله سافت واتر به دلیل آنکه از تکنولوژی بالایی در ساخت دستگاه های خود استفاده می‌کنند، تمام محصولاتشان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارنده ی این نمادهای استاندارد هستند.

دقت داشته باشید به هیچ عنوان ارزان قیمت بودن دستگاه را دلیلی برای خرید خود قرار ندهید. ارزان قیمت بودن بسیاری از دستگاه های تصفیه آب خانگی ناشی از ساخته شدن قطعات آنها از مواد اولیه نامرغوب و مواد بازیافتی می‌باشد. از جمله تاییدیه هایی که بیانگر با کیفیت بودن قطعات دستگاه تصفیه آب می‌باشدFDA  و NFS هستند.

علاوه بر آن جنس و کیفیت فیلترهای بکار گرفته شده در دستگاه تصفیه نیز اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. جنس فیلتر کربن که برای حذف مواد شیمیایی و گازهای کلر به کار می‌رود باید گیاهی باشد. بسیاری از فیلترهای تقلبی از جنس زغال سنگ بوده که حاوی فلزات سنگین است که برای سلامتی بسیارزیان آور هستند.

ویژگی هایی که بیانگر کیفیت و با دوام بودن هر کدام از قطعات دستگاه تصفیه آب می‌شود به شرح زیر است:

شیر قطع کن: این قطعه از هدر رفتن آب در هنگام خاموش بودن پمپ جلوگیری می‌کند. استفاده از چهار راهی باعث نشت آب و هدر رفتن آب می‌شود.
فیلتر ممبران: کیفیت فیلتر ممبران تصفیه آب بر عملکرد دستگاه و همچنین عمر مفید آن تاثیر قابل توجهی دارد. در صورتی که کیفیت فیلتر پایین باشد، آب تصفیه شده کیفیت نامطلوبی خواهد داشت و در کمترین زمان ممکن باید تعویض گردد.
مخزن دستگاه: توصیه می‌شود دستگاه دارای مخازنی با لایه داخلی آن استیل یا ۳ لایه باشد.
پایه دستگاه تصفیه آب: استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی پایه دار بیشتر توصیه می‌شود. چراکه تعویض فیلتر ها و سرویس دستگاه بسیار راحت تر صورت می‌گیرد.
شیر برداشت دستگاه تصفیه آب: شیر برداشت علاوه آنکه باید ظاهر زیبایی داشته باشد، جنس آن باید از آلیاژ کروم بوده و مغزی آن قابل تعویض باشد.

معتبرترین فروشگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب متنوع و گوناگونی برای ایجاد آب پاک و خالص وارد بازار شده‌اند. این دستگاه ها را باید از مراکز معتبر و باتجربه در این زمینه تهیه کرد. دستگاه تصفیه آب پاک آب با داشتن چندین سال سابقه حرفه‌ای در عرضه انواع دستگاه و فیلتر تصفیه آب توانسته به بهترین مجموعه در این حوزه تبدیل شود.

تمام محصولات پاک آب دارای گارانتی می‌باشند تا در صورت مشکل بتوانید به راحتی آن را پیگیری کنید. همچنین این مجموعه خدات پس از فروش نیز دارد و پس از خرید دستگاه تصفیه آب پاک به راحتی می‌توانید پشتیبانی های لازم را دریافت نمایید.

منبع: فارس

کلیدواژه: آب دستگاه قطعات دستگاه تصفیه آب دستگاه تصفیه آب خانگی آلودگی ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر از دواطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری تخصصی ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند و این مهلت امشب پایان می‌

وی افزود: پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

کریمیان تصریح کرد: در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

وی گفت: برای مشاهده فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ و بارگذاری فایل‌های مرتبط اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد