Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب ‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یکی از مهمترین خواسته‌های آحاد جامعه را امنیت دانست و گفـت: تمام دستگاه‌ها در برقراری و ایجاد نظم و امنیت مسئول هستند.

ابراهیم عزیزی روز شنبه در جمع اعضای قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی استان فارس در شیراز افزود: بهره گیری از تجربیات گذشته و درک درست از تحولات، نقش مهمی در ایجاد امنیت دارد که چنین رویکردی در نیروی انتظامی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به نگاه ویژه مجلس به بحث نظم و امنیت در بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: تقویت بنیه دفاعی همواره مورد توجه مجلس بوده چرا که باید به حوزه دفاع و امنیت نگاهی جامع، علمی و هوشمندانه داشت.

او اظهار داشت: البته تامین امنیت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در این زمینه مسوولیت دارند و چنانچه هر یک از این مجموعه ها وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، سنگینی بار آن بر دوش نیروی انتظامی خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اصلاح و ترمیم قوانین حوزه امنیتی و انتظامی را نیز مهم دانست و افزود: مجلس باید این وظیفه را انجام دهد و پلیس نیز به سمت هوشمندسازی حرکت کند.

عزیزی گفت: امروز پلیس هم در تامین امنیت و هم حسن خلق و رفتار محترمانه با مردم زبان زد است و این در رفتار پلیس کاملا محسوس است.

وی، در خصوص قانون استفاده از سلاح توسط پلیس نیز گفت: در کمیسیون امنیت ملی مجلس چند جلسه با مسوولان انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط داشتیم که همه در مورد اصلاح قانون اتفاق نظر داشتند و در نخستین روزهای کاری مجلس در سال جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: در خصوص این تغییرات، قوه قضائیه باید نظرات خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد تا ضمن انجام یک کار کارشناسی و علمی، تداخلی با آیین مجازات کیفری  نداشته باشد.

وی بیان کرد: دولت نیز به جهت اهمیت تغییر قانون حمل سلاح، پس از کسب پیشنهادات نیروی انتظامی، لایحه را به صورت دو فوریتی به مجلس فرستاده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ابراهیم عزیزی کمیسیون امنیت ملی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در خفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ حجت‌اله احمدیان اظهارداشت: در پی اعلام خبری مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان این که اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

دیگر خبرها

  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه