Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:01:55 GMT

کاهش ۸۰ درصدی جانباختگان تصادفات طی ۹ روز اخیر در قزوین

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۴۰۱۶

کاهش ۸۰ درصدی جانباختگان تصادفات طی ۹ روز اخیر در قزوین

سرهنگ فرهاد ذاکری منش در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس و یگان‌های مرتبط با ترافیک از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون، با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان قزوین نسبت به سال گذشته اظهار کرد: تردد دو میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی و ارتباطی استان قزوین نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و بیشترین بار خروجی هم تهران و البرز به سمت آزادراه قزوین، رشت و زنجان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی فوت بر اثر وقوع تصادفات در محورهای ارتباطی استان قزوین طی بازه زمانی ۹ روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته و فوت حدود ۳ نفر افزود: تعداد مصدومان بر اثر وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی استان هم، تقریبا مشابه سال گذشته بوده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه وضعیت تصادفات در محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تردد کاهش وقوع تصادفات بیانگر رعایت مقررات و راهنمایی توسط رانندگان و مسافران است.


ذاکری منش با اشاره به بار ترافیکی سنگین و نیمه سنگین حاکم بر سطح محورهای استان قزوین طی ۹ روز اخیر و تا روز گذشته توضیح داد: روز گذشته بار برگشت مسافران نوروزی در محورهای استان قزوین را شاهد بودیم که در حال حاضر، وضعیت ترافیک عادی و تردد روان است. 

رانندگان توجه به جلو و خواب آلودگی را جدی بگیرند 

وی افزود: شب گذشته در محدوده عوارضی از سمت قزوین به باند جنوبی اتوبان شهر محمدیه به دلیل زیاد بودن خودروهای برگشتی ار زنجان و شمال،  ترافیک سنگین وجود داشت که با پای کار آمدن عوامل پلیس راه مشکلی رخ نداد گرچه حرکت خودروها کند بود و ظرفیت اشباع شده بود اما گره ترافیکی وجود نداشت و ساعت ۲۳ شب گذشته‌ تردد عادی و روان شد.

این مسئول انتظامی با تاکید بر رعایت مقررات و قوانین از سوی رانندگان به ویژه در آزادراه‌های استان قزوین بیان کرد: عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی رانندگان طی ۹ روز اخیر موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: از رانندگان درخواست می‌شود از عجله و شتاب در هنگام رانندگی پرهیز کنند، هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند و زمانی که احساس خستگی و خواب آلودگی کنند بلافاصله کنار جاده توقف و ۱۵ دقیقه استراحت کنند و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

ذاکری منش ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای مسافران نوروزی، با اشاره به ایجاد بار ترافیکی سنگین قطعی مبنی بر برگشت مسافران در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه و تقارن با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان متذکر شد: از رانندگان درخواست می‌شود برنامه‌ریزی لازم را برای بازگشت داشته باشند و زودتر بازگردند تا در ترافیک گرفتار نشوند؛ همچنین به رانندگان توصیه می‌شود خستگی و خواب آلودگی و توجه به جلو را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تصادفات مسافران نوروزی ترافیکی سنگین جانباختگان خواب آلودگی سال گذشته استان قزوین ۹ روز اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

به گزارش خبرنگار مهر، ترافیک در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند سنگین گزارش شده است.

همچنین تردد در محورهای چالوس، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها، ترافیک در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا حصارک، آزادراه قزوین - کرج حدفاصل مهر ویلا تا ساسانی و محور تهران - پاکدشت محدوده خاور شهر سنگین است.

همچنین براساس آخرین اطلاعات از وضعیت جوی، برخی از محورهای استان‌های فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد دارای بارش باران است.

کد خبر 6088447 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است