Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی تقوایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: نگاه ویژه به افراد خلاق و حوزه‌های دانش بنیانی یکی از سیاستهای خراسان رضوی در قالب قرارگاه اشتغال استان است که بتوانند وابستگی کشور را به سایر نقاط دنیا کاهش دهند.

وی بیان کرد: خراسان رضوی همواره استانی پیشرو در تولید محصولات دانش محور و اشتغال آفرین بوده است، از این رو هدف‌گذاری سال جاری این است که منابع مالی در استان به سمت تولیدات مزبور سوق یافته، فرآیند صدور مجوزها در این زمینه کوتاه شده و دستگاه های اجرایی به صورت عملیاتی این موضوع را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با اشاره به آماری در خصوص فرصتهای شغلی ایجاد شده در استان گفت: تا پایان بهمن ماه سال گذشته ۱۱ دستگاه اجرایی استان ۱۲۴ هزار و ۴۵۶ فرصت شغلی را در سامانه "رصد اشتغال" ثبت کرده‌اند، این در حالی است که تعهد سال ۱۴۰۰ دستگاه های اجرایی، ایجاد ۱۴۳ هزار و ۸۰۷ فرصت شغلی بوده که امید است با تکمیل آمار توسط تمامی دستگاه‌ها این هدف محقق شود.

تقوایی نرخ بیکاری استان خراسان رضوی تا پایان پاییز سال گذشته را ۵.۳ درصد ذکر و بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تسهیلات اشتغال در بخشهای مختلف به متقاضیان ارایه دهنده طرح از سوی بانکها پرداخت شد، در این راستا ۱۲ هزار و ۱۲۱ فقره پرونده متقاضیان به بانکها ارسال شده که تاکنون ۶ هزار و ۲۱۳ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است که نتیجه آن را در کمترین نرخ بیکاری استان تا پاییز پارسال در بین سایر استانهای کشور می‌توان مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: همچنین سال گذشته  از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و صندوق توسعه ملی ۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به  ۹۴۶ فقره پرونده متقاضیان در این استان توسط بانکها پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان بهمن سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل روستایی نیز به یکهزار و ۵۵۵ فقره پرونده مربوط به متقاضیان در استان توسط بانکها پرداخت شد.

تقوایی با اشاره به سایر موارد مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استان در سال گذشته افزود: تا بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تسهیلات حمایتی به هشت هزار و ۳۳۰ فقره پرونده مربوط به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به میزان چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال و  به ۲ هزار و ۴۹۲ فقره پرونده مربوط به مددجویان بهزیستی به میزان یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال توسط بانکها پرداخت شده است. 

وی میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان در خراسان رضوی تا بهمن پارسال را ۶۴۰ میلیارد ریال برای یکهزار و ۲۹۹ فقره پرونده متقاضیان ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، "قرارگاه مرکزی مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی استان خراسان رضوی" طرحی ابتکاری از سوی یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی است که از اسفندماه پارسال در محل اتاق بازرگانی مشهد با هدف برون رفت از شرایط موجود و فعال سازی گسترده بخش‌های مردمی و نخبگانی و به منظور حل مسائل و با استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان به‌ویژه منبع پربرکت وجود امام هشتم (ع) و براساس تجارب گذشته و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر «اقدام و عمل قرارگاهی» راه‌اندازی شده است. 

۶ قرارگاه "کشاورزی و امنیت غذایی"، "صنعت، معدن و تجارت"، "مسکن و زیرساخت"، "علمی، فرهنگی و زیارت"، "اشتغال"، "تامین مالی و سرمایه گذاری" ذیل قرارگاه مرکزی مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیتهای اقتصادی استان ایجاد شده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی بیکاری استانداری خراسان رضوی اشتغال زایی هدایت شغلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی بیکاری استانداری خراسان رضوی تسهیلات بانکی بیکاری استانداری خراسان رضوی اشتغال زایی هدایت شغلی بانکها پرداخت میلیارد ریال فقره پرونده خراسان رضوی سال گذشته سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن از اولویت های بانک مسکن در سیاست های اعتباری سال جاری است

امتداد - بانک مسکن تنها بانک تخصصی در بخش مسکن است که در تامین مالی طرح های مسکن و ساختمان همیشه پیشتاز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان این مطلب به تشریح سیاست های اعتباری بانک در سال جاری پرداخت و تحقق اهداف تعیین شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن را از اولویت های بانک مسکن در سال جاری برشمرد.

وی با بیان این مطلب که یکی از محوری ترین و اصلی ترین شعار دولت محترم طرح نهضت ملی مسکن است گفت: تکلیف بانک در طرح نهضت ملی مسکن طی سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تامین مالی ساخت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به ارزش ۲۵۹ همت بوده است که توسط بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ و بانک مسکن نیز طی این سالها عمده فعالیت اعتباری خود را در اجرای این طرح عظیم متمرکز کرده است.

دکتر فاضلیان همچنین تعیین تکلیف مابقی پروژه های مسکن مهر و تسریع در تکمیل و تحویل این پروژه ها به متقاضیان،پرداخت تسهیلات در بخش های دیگر از جمله ازدواج، فرزندآوری و تامین مالی پروژه های عمرانی و آزادراهی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سال گذشته بانک مسکن در دست اقدام داشته است.

وی با بیان این مطلب که فعالیتهای بانک مسکن در پرداخت تسهیلات در سه بخش طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات تکلیفی و تعهدی و سایر تسهیلات عادی و مرسوم بانک خلاصه میشود افزود: سپرده های بانک، وصول مطالبات و سرمایه بانک مسکن ابزارهای بانک در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستند که برای تقویت هریک از این بخش ها اقداماتی از جمله؛ ارایه طرح های جدید برای جذب سپرده های مشتریان، ارایه طرح های مختلف همانند بخشودگی جرائم برای وصول مطالبات و تلاش در راستای افزایش سرمایه بانک طی سال گذشته انجام شده است که در سال جاری نیز همچنان این روند ادامه دارد.

وی علاوه بر تلاش برای پاسخگویی به نیازهای تسهیلاتی مشتریان؛بر رعایت تعادل و توازن بین منابع و مصارف بانک در سیاست های اعتباری سال جاری تاکید کرد.

دکتر فاضلیان با قدردانی از تلاش کارکنان بانک در صف، از نقش برجسته آنها در جذب منابع سخن گفت و یادآور شد: همکاران شعب می توانند با تعامل با مشتریان و بازاریابی هدفمند گام های موثر و بزرگی در جهت جذب منابع و در نهایت ایجاد تعادل در منابع و مصارف بانک بردارند.ضمن اینکه با افزایش حدود اختیارات مدیریت های شعب سعی کردیم تا اهداف بانک بیش از گذشته در راستای اجرای سیاست های اعتباری سال جاری محقق شود.

عضو هیات مدیره بانک مسکن برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای افزایش رونق در بخش مسکن، ارتقای نظام فنی و مهندسی از طریق حمایت های لازم از ساخت مسکن با استفاده از فناوری های نوین و صنعتی سازی و ….، حمایت از تولید کنندگان و فروشندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی و تقویت توان بخش عرضه و تقاضا از طریق اعطای انواع تسهیلات در بخش مسکن را از جمله رویکردهای بانک مسکن در تدوین سیاست های اعتباری بانک در سال جاری برشمرد.

وی در ادامه یادآور شد: بانک مسکن به منظور تحقق خط مشی های اعتباری در سال جاری تغییراتی را در سیاست های اعتباری سال ۱۴۰۳ به صورت حمایت از واحدهای احداثی در قالب؛ پروژه های صنعتی سازی، خانه های سبز، معماری ایرانی اسلامی، افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن، افزایش سقف تقسیط مطالبات ناشی از قرارداهای مشارکت مدنی احداث مسکن، افزایش سقف تسهیلات جعاله تکمیل و تجهیز مسکن، مرابحه بازسازی اساسی و مرابحه منصوبات با توجه به افزایش سطح عمومی قیمتها، تسهیل در شرایط صدور ضمانت نامه، افزایش حدود اختیارات ارزی و … ایجاد کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • طرح نهضت ملی مسکن از اولویت های بانک مسکن در سیاست های اعتباری سال جاری است
  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • در نظر داریم امسال حدود ۱۱ هزار معلم در خراسان رضوی جدید جذب کنیم
  • اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد