Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@05:43:02 GMT

(ویدئو) رجزخوانی کودکان مسلح چچن برای اوکراین

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۴۳۳۳

(ویدئو) رجزخوانی کودکان مسلح چچن برای اوکراین

‍‍‍‍‍‍

فیلم تبلیغاتی منتشر شده توسط رمضان قدیروف رهبر چچن که در آن کودکان چچنی با اسلحه حمایت از تهاجم روسیه به اوکراین را نشان می‌دهند در شبکه‌های اجتماعی بحث برانگیز شده است.

به گزارش فرارو، بسیاری از جنگجویان چچن به رهبری رمضان قدیروف برای جنگ در اوکراین وارد این کشور شده اند. تعداد این جنگجویان اعزامی به اوکراین ناشناخته است، اما شهرت آن‌ها به وحشیگری و بی‌رحمی مشهور است و حضور آن‌ها خاطرات جنگ‌های شهری وحشتناک و نبرد‌های چریکی را از جنگ‌های چچن در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ زنده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضان قدیروف که به عنوان یکی از وفادارترین متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شناخته می‌شود، گفته که مردانش در داغ‌ترین نقاط اوکراین خواهند جنگید. با این حال، برخی از تحلیلگران نظامی در مورد اینکه آیا لاف زدن او در رسانه‌های اجتماعی به درستی عملکرد سربازانش را در میدان نبرد منعکس کرده است یا خیر، تردید دارند.

تنها دو روز پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، رمضان قدیروف اعلام کرد که نیروهایش در میدان نبرد مستقر شده اند. از آن زمان، رهبر چچن در رسانه‌های اجتماعی ویدئو‌هایی را از سربازان چچنی منتشر می‌کند که گفته می‌شود در فعالیت‌های نظامی و بشردوستانه در خاک اوکراین شرکت می‌کنند.

در ۱۴ مارس، او ویدئویی از خود در اتاقی پر از سربازان منتشر کرد و گفت که با نیرو‌های چچنی در نزدیکی کی‌یف است. این ادعا به طور مستقل تأیید نشد و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که او هیچ اطلاعاتی درباره حضور قدیروف در اوکراین ندارد.

این اولین باری نیست که نیرو‌های چچنی در درگیری‌هایی که ارتش روسیه در آن شرکت می‌کند مستقر می‌شوند. آن‌ها در جنگ سال ۲۰۰۸ گرجستان، مرحله اول درگیری در اوکراین در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و جنگ سوریه شرکت کردند.

با این حال، ناظران می‌گویند که نیرو‌های چچنی که به اوکراین اعزام شده‌اند، علیرغم شهرتشان به عنوان جنگجویان سرسخت، نقش مهمی در میدان نبرد ایفا نکرده‌اند.

قدیروف در سال ۲۰۰۷، سه سال پس از ترور پدرش، احمد قدیروف، به قدرت رسید. این دو در جنگ اول چچن (۱۹۹۴-۱۹۹۶) در کنار نیرو‌های طرفدار استقلال جنگیدند، اما در جنگ دوم چچن (۱۹۹۹-۲۰۰۰) طرف خود را تغییر دادند و به ارتش روسیه کمک کردند آن‌ها را شکست دهد. در نتیجه چچن استقلال کوتاه مدت خود را از دست داد و به یکی از مناطق فدراسیون روسیه تبدیل شد.

قدیروف از زمان به قدرت رسیدن، مخالفان سیاسی را کنار زده و حقوق و آزادی‌های بشر را محدود کرده است. او به شکنجه و قتل‌های فراقانونی متهم شده است. تعدادی از منتقدان چچنی او که در خارج از کشور درخواست پناهندگی کرده بودند نیز مورد حمله قرار گرفته و تعدادی کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: چچن رمضان قدیروف اوکراین روسیه کودکان رمضان قدیروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه

فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه

دیگر خبرها

  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • (ویدئو) کودکان پابرهنه سیستان دمپایی می‌خواهند
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه