Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@20:09:15 GMT

حتمال افزایش کرونا تا پایان تعطیلات نوروزی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۴۶۱۷

حتمال افزایش کرونا تا پایان تعطیلات نوروزی

رئیس اداره مراقبت‌ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت ‌بهداشت گفت: به علت افزایش دید و بازدیدها و کاهش نسبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است تا هفته آینده افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ مشاهده شود.

به گزارش ایسنا ابراهیم قادری در این باره گفت: کاهش آمار به مقداری که مورد انتظار ما بوده در اسفندماه مشاهده نشد و گردش ویروس هنوز بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دید و بازدیدها نیز مزید بر علت شده اما شرایط هنوز باثبات است. انتظار افزایش آمار را داریم و از هفته آینده می‌توان انتظار آن را داشت چرا که  به داده های عید نمی توان اعتماد وآن‌ها را تفسیر کرد. بسیاری از مردم در مسافرت هستند و تست هم نمی‌دهند.

وی افزود: قبل از اومیکرون میزان موارد آنفلوانزا بالا بود و تا ۳۰ درصد تست آنفلوانزا مثبت اعلام می‌شد.  بعد از پیک اومیکرون این عدد کاهش یافت و در حال حاضر انگشت شمار است.  افزایش میزان آنفلوانزا در کشورهای دیگر وجود داشته اما در کشور ما ما نبوده و ممکن است از پاییز دیده شود. رعایت پروتکل‌ها حتی به صورت نسبی به جلوگیری از افزایش آمار ابتلا به آنفلوانزا و اومیکرون کمک می‌کند.

قادری ادامه داد: نمی‌توان پس از دو سال جلوی مسافرت و مهمانی مردم را گرفت و این اتفاق سبب افزایش میزان رفتارهای  پرخطر هم شده و خواسته ما از مردم  رعایت پروتکل‌ها برای جلوگیری از تشکیل خوشه‌های بزرگ بیماری است. خوشه‌ها می‌توانند سبب ایجاد پیک بیماری شوند. برای مثال اگر در سینما یا ورزشگاه یک نفر آلوده باشد ده‌ها نفر آلوده می‌شوند و خوشه بیماری شکل می‌گیرد و تعداد مبتلایان به صورت زنجیره ای و تصاعدی بالا می‌رود. اگر به صورت طبیعی یک ماه طول می‌کشید تا یک نفر صد نفر را آلوده کند، در خوشه‌ها این اتفاق در یک روز می‌افتد.

وی در پایان گفت: بر اساس شاخص‌ها که در هر محل نسبی است،  میزان رعایت پروتکل‌ها ۵۰ درصد است. حتی رعایت نسبی پروتکل‌ها نیز در کنترل بیماری موثر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونای ا میکرون نوروز 1401 کرونا در ایران رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا هشدار داد: سوء استفاده مجرمان رایانه ای از ایام تعطیلات چند روزه کشور با افزایش ارسال لینک‌های آلوده تهدیدی علیه امنیت هموطنان در فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ رامین پاشایی افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

او با اشاره به شگرد این مجرمان اضافه کرد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با عناوینی همچون دریافت کالابرگ و ابلاغیات قضایی درکیمن کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه امکان ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها وجود دارد، گفت: گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

سرهنگ پاشایی گفت: در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • «مصلحت» و «استشهادی برای خدا» سینمایی‌های سیما در تعطیلات پایان هفته
  • هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | هشدار برای آبگرفتگی تهران صادر شد
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟