Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@04:42:32 GMT

۶۰ هزار مورد بیمار مثبت کرونایی در سمنان به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۴۷۵۸

۶۰ هزار مورد بیمار مثبت کرونایی در سمنان به ثبت رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کامران قدس بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرهای تابعه دانشگاه ۵۹ هزار و ۹۹۴ مورد مثبت قطعی بیماری کرونا به ثبت رسیده است، تاکید کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۱۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی هزار و ۲۸۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند، افزود: شهرستان‌های سرخه و آرادان در مجموعه شهرستان‌های تابعه دانشگاه در شرایط نارنجی، گرمسار در شرایط آبی کرونایی قرار دارد طبق آخرین اعلام ستاد مقابله با کرونا سمنان، دامغان و مهدی شهر نیز در وضعیت زرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ۱۰ هزار ۴۹۵ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده‌اند، ابراز کرد: رعایت نکات بهداشتی، دقت در فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات و واکسیناسیون همچنان از مهمترین توصیه‌های ما به مردم است.

قدس با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت اخیر هیچ مورد مثبتی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری نشده است، بیان کرد: امیدواریم روند کاهش بیماری کرونا تداوم یابد.

وی در ادامه از اجرای طرح‌های مقابله با به خطر انداختن سلامت عمومی مردم نیز در مجموعه علوم پزشکی سمنان خبر داد و بیان کرد: از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین سال جاری ۴۶ مورد متخلف بهداشتی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به مراجع قانونی معرفی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در دوران تعطیلات نوروزی ۲۹۰ نفر در مجموعه دانشگاه دچار حادثه ترافیکی شده اند، تاکید داشت: تمامی مراکز درمانی و ۲۹ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، داروخانه‌ها و همچنین مراکز بهداشتی درمانی سمنان آماده خدمت رسانی به بیماران، مسافران و زائران رضوی هستند.

کد خبر 5454137

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا تصادفات رانندگی مسافران نوروزی بوشهر گردشگری ویروس کرونا نوروز سفرهای نوروزی کرمانشاه نوروز 1401 سانحه تصادف آمار کرونا اردوهای راهیان نور بارش برف خطبه های نماز جمعه شهرستان های تابعه دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مثبت خبر؛ اخبار خوب هفته در استان سمنان
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار