Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:20:29 GMT

تایید مرگ تمامی سرنشینان هواپیمای چینی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۵۱۵۲

تایید مرگ تمامی سرنشینان هواپیمای چینی

اداره هوانوردی غیرنظامی چین امروز (شنبه) اعلام کرد تمامی ۱۳۲ سرنشین هواپیمایی که این هفته در دامنه کوهی در جنوب چین سقوط کرد، کشته شده‌اند.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، در حال حاضر چندین روز است که بستگان قربانیان این حادثه منتظر بودند تا تیم‌های امدادی دامنه‌های جنگلی را برای یافتن بقایای هواپیما و نشانه‌هایی از بازماندگان فاجعه در نزدیکی شهر «ووژو» از استان گوانگشی، بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون دلیل این حادثه مشخص نشده است، اما داده‌ها بیانگر آن است که هواپیما در کمتر از یک دقیقه از ارتفاع ۲۹۱ هزار فوت به ۷ هزار و ۸۵۰ فوت (از حدود ۸ زار و ۹۰۰ به ۲ هزارو ۴۰۰ متر) سقوط کرده است.

امروز «هو ژنجیانگ» معاون مدیر کل اداره هوانوردی غیرنظامی چین، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «تمامی سرنشینان و خدمه این هواپیما کشته شده‌اند.»

هفته گذشته رسانه دولتی چین گزارش داد که یکی از دو جعبه سیاه اطلاعات مربوط به سانحه هواپیمای خطوط هوایی شرقی چین پیدا شده است و همچنین از کشف بقایای انسانی در محل سقوط این هواپیما در منطقه گوانگشی ژوانگ خبر داد.

این هواپیمای مسافربری که از نوع بوئینگ ۷۳۷ بود، با سرعت ۵۲۳ مایل در ساعت، مرکز استان یون‌نان را به سمت گوانگژو ترک می‌کرد که در میانه راه دچار حادثه شد و سقوط کرد.

چین بیشترین تعداد این نوع هواپیما را دارد و اگر این مشکل در سایر مدل‌ها نیز دیده شود، هواپیما‌های سایر خطوط هوایی چین زمین‌گیر خواهند شد که این امر تأثیر قابل توجهی بر سفر‌های داخلی این کشور خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سقوط هواپیما جعبه سیاه حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حمید محبوبی در تشریح این خبر افزود: ظهر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ درخواست مردمی جهت دسترسی به مصدوم در ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله پس از اطلاع به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: امدادگران پس از صعود در ارتفاعات به مصدوم سقوط کرده دسترسی و عضو آسیب دیده او را فیکس و بعد از انتقال امن به پایین دست، مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کردند.

وی تصریح کرد: مصدوم حادثه مرد ۵۵ ساله‌ای بود که برای جمع آوری گیاهان دارویی به کوهستان رفته و از ارتفاعات شیخ ریواس سقوط کرده بود و این حادثه باعث شده بود او دچار اسیب از ناحیه مچ پا راست شود.

محبوبی یادآور شد: نیروهای مردمی با مشاهده مرد سقوط کرده بلافاصله با نیروهای امدادی تماس گرفته بودند و نیروهای امدادی هلال احمر با حضور سریع در محل سخت‌گذر حادثه سبب نجات جان این مرد ۵۵ ساله شدند.

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • سقوط خودروی دنا در قزوین یک‌کشته و دو مصدوم داشت
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند