Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@19:58:50 GMT

حمله وحشیانه ائتلاف سعودی به الحدیده

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۵۲۰۵

حمله وحشیانه ائتلاف سعودی به الحدیده

ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی جنایت جدیدی را علیه مردم بی دفاع یمن مرتکب شد.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین در خبری در این رابطه از هدف قرار گرفتن انبار دارو و ادوات پزشکی در شهر ساحلی الحدیده خبر داد.

به نوشته این رسانه عربی، انفجارهای بزرگی مرکز شهر الحدیده واقع در غرب یمن را به لرزه در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار المیادین در این رابطه تاکید کرد، هدف حمله یکی از انبارهای دارو و لوازم پزشکی در این شهر است، این در حالی است که ائتلاف سعودی ادعا می‌کند، محل تجمع حوثی‌ها را در این شهر مورد هدف قرار داده است.

رئیس دفتر ریاست یمن هم قبل از این حملات در گفتگویی با المیادین ائتلاف متجاوز سعودی را به بهانه تراشی و سناریو سازی‌های هالیوودی برای هدف قرار دادن مردم بی دفاع یمن متهم کرده بود.

احمد حامد رئیس دفتر ریاست جمهوری یمنی در این رابطه با انتقاد از بهانه تراشی‌های ائتلاف سعودی گفت: موشک نیازی به بندر برای پهلو گرفتن ندارد، پهپاد هم به فرودگاه نیاز پیدا نمی‌کند، اینها همگی صحنه سازی‌هایی است تا دست آویز هدف قرار دادن بنادر و فرودگاه‌های یمن فراهم شود.

او ائتلاف سعودی را مشتی جنایتکار توصیف کرد که هدفی جز کشتار مردم، محاصره و تخریب زیر ساخت‌های یمن ندارند.

بندر الحدیده هم قبل از این تهاجم با صدور بیانیه‌ای ادعای ائتلاف در رابطه با حضور نیروهای انصار الله در آن را تکذیب و از رسانه‌ها خواست برای اطمینان از این مسئله و تایید عدم وجود افراد مسلح در آن به آنجا بیایند.

گفتنی است سیاست اعمال شده توسط ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم یمن و محاصره این کشور باعث کمبود شدید دارو و ملزومات پزشکی در این کشور بحران زده شده است و حمله امروز نیز بر حجم مشکلات مردم بی دفاع و مظلوم یمن خواهد افزود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت الحدیده عربستان سعودی حمله هوایی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ائتلاف سعودی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المیادین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیرو‌های امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیز‌های دیگری هم بود که می‌خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می‌کنیم، زیرا بیانگر خواسته‌های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می‌دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می‌شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیرو‌های امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می‌پرسند: می‌روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیرو‌های امنیتی او را بیرون می‌کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می‌شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیرو‌های پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟