Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید: میانگین توزیع بنزین در فاصله ده روزه تعطیلات نوروزی از روز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا روز پنجم فروردین ماه سال جاری ۱۱۱ میلیون لیتر بوده است.

طبق اعلام وزارت نفت، مصرف بنزین کشور در روزهای یکم، دوم، سوم و چهارم فروردین‌ماه به ترتیب ۸۹ میلیون لیتر، ۱۱۳ میلیون لیتر، ۱۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و ۱۰۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف بنزین کشور همچنین در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ با ثبت رکوردی تازه، به ۱۳۱ میلیون لیتر رسید.

سهمیه بنزین نوروزی منتفی شد

وزیر نفت هم روز دوشنبه (یکم فروردین ماه ۱۴۰۱) در بازدیدی سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع میانگین روزانه ۱۱۶ میلیون لیتر بنزین در کشور در فاصله روز‌های ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داده بود که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (۲۵ تا ۲۹ اسفند) ۲۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش مصرف داخلی بنزین از چند ماه قبل آغاز شده و  موجب کاهش ۷۴ درصدی صادرات بنزین در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

براساس آمار‌های گمرک، میزانصادرات بنزین  در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ به ۱ میلیون و ۸۸۸ هزار تن با ارزش ۷۱۵ میلیون دلار رسیده است. وزن و ارزشصادرات بنزین  در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۷۴ درصد کمتر بوده یعنی تقریبا یک چهارم شده است.

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی ۲۵ اسفند امسال گفت: در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۸ میلیون تن بنزین به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ هزار و ۵۰۰ تن بنزین به ارزش بالغ بر ۸۵۵ میلیارد تومان در رینگ صادراتی بورس انرژی معامله شد. این عرضه هم زمینی و هم دریایی و مقاصد آن برخی کشورهای همسایه و برخی کشورهای دیگر بود.

براساس آمار‌های گمرک، میزانصادرات بنزین  در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ به ۱ میلیون و ۸۸۸ هزار تن با ارزش ۷۱۵ میلیون دلار رسیده است. وزن و ارزشصادرات بنزین  در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۷۴ درصد کمتر بوده یعنی تقریبا یک چهارم شده است.

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی ۲۵ اسفند امسال گفت: در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۸ میلیون تن بنزین به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ هزار و ۵۰۰ تن بنزین به ارزش بالغ بر ۸۵۵ میلیارد تومان در رینگ صادراتی بورس انرژی معامله شد. این عرضه هم زمینی و هم دریایی و مقاصد آن برخی کشورهای همسایه و برخی کشورهای دیگر بود./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: سهمیه بنزین سهمیه بنزین فروردین تن بنزین به ارزش میلیارد تومان مدت مشابه سال برخی کشورهای میلیون لیتر بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی پزشکی ارجاع داده شد.

 

دغدغه های روز/

طرح رتبه بندی برخی از معلمان بازنشسته چه زمانی اجرا می‌شود؟

معلمان بازنشسته در انتظار اجرای طرح رتبه بندی

معلمان بازنشسته همچنان در پیچ و خم دریافت پاداش و اجرای طرح رتبه بندی

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، در لینک زیر مشاهده کنید.

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!