Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:20:05 GMT

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های قم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۵۳۸۸

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی و راهنمایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به ریاست وزیر گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد، با بیان حجم ورودی مسافرین به قم در ایام نیمه شعبان و طی روزهای آغازین سال جدید، گفت: تقارن ایام نیمه شعبان و آغاز سال جدید و نیز عبور مسیر ۱۷ استان کشور از قم، نقش مهمی را در زمینه افزایش حجم ترددها در استان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم از افزایش ۳۸ درصدی تردد خودروها در محورهای ورودی و خروجی قم خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین سال جاری ۴ میلیون و ۴۵۸ هزار وسیله نقلیه در محورهای ورودی و خروجی قم تردد داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی تصادفات جاده‌ای در محورهای منتهی به استان، افزود: خوشبختانه در این آمار شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۸ درصدی تصادفات جرحی هستیم.

شاهچراغی ادامه داد: طی این مدت، از جمعیت تقریبی ۹ میلیون نفری که در محورهای قم تردد داشته‌اند، نزدیک به ۷ میلیون نفر به قصد زیارت و نیز مراسم ایام نیمه شعبان وارد قم شده‌اند، که از این تعداد ۵۷۰ هزار نفر اسکان داده شده‌اند.

نماینده عالی دولت در قم یکی از مزیت‌های مهم و نقطه قوت خدمت‌رسانی به مردم در ایام نورز امسال را همدلی و هماهنگی کامل بین دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تسهیلات زائرین دانست و اضافه کرد: پیگیری برخی مسائل از مراجع ملی نیز نقش ویژه‌ای در بهبود عملکرد و ارتقاء سطح خدمات و رضایت‌مندی را به دنبال داشته است.

وی یکی از خدمات مهم امسال را ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی به مسافرین و زائرین در محدوده استان عنوان نمود و خاطرنشان کرد: این اقدام ارزنده، اثر بسیار خوبی در راهنمایی، آگاهی‌بخشی و معرفی خدمات و ظرفیت‌های اسکان و گردشگری داشت.

استاندار قم همچنین با اشاره به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی قم به دلیل موقعیت خاص آن، خواستار توجه بیشتر دولت به تامین تجهیزات و نوسازی ناوگان امداد و نجات و ایمنی جاده‌های استان شد.

انتهای پیام/۷۸۰۳۲

منبع: فارس

کلیدواژه: شاهچراغی استاندار قم ستاد تسهیلات مسافرت نوروزی درصدی تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران