Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:47:02 GMT

صنعاء از آتش‌بس یکجانبه 3 روزه با عربستان سعودی خبر داد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۵۴۶۴

صنعاء از آتش‌بس یکجانبه 3 روزه با عربستان سعودی خبر داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت روز ملی مقاومت و پایداری یمن در هفتمین سالروز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفت: ما جنگ را جشن نمی‌گیریم بلکه مقاومت و دستاوردهای مرتبط با آن را جشن می‌گیریم.

او مقاومت را شاهد زنده بر عنایت الهی واقعی و دوراندیشی رهبر انقلاب مبارک یمن و بزرگی ملت یمن و دلاورمردی مجاهدان آن خواند و گفت: دشمنان ما با زیر پا گذاشتن همه ارزش‌ها در کشتار و ریختن خون کودکان و پیران از هیچ جرمی فروگذاری نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: ما بر پایبندی به صلح تاکید می‌کنیم و از دشمنانمان در ائتلاف سعودی و جامعه بین المللی می‌خواهیم آن را یک موضوع مقدس را برشمرده  و از ادعاها دوری کنند.

المشاط گفت: ما از ائتلاف متجاوز سعودی می‌خواهیم همه اقداماتی را که مانعی در برابر صلح است، متوقف کنند.

او با تاکید بر اینکه محاصره و توقیف کشتی‌های سوخت و محروم کردن ملت از ساده‌ترین حقوق انسانی اقداماتی مغایر با ملزومات صلح و اعتمادسازی است، گفت: محاصره دلیل اصلی و مستقیم در طولانی شدن دوره جنگ و مانعی در برابر صلح است که جامعه بین المللی و ائتلاف متجاوز در قبال آن مسئول هستند.

المشاط با بیان اینکه هشتمین سال از تجاوز ائتلاف سعودی مملو از غیرمنتظره‌ها و اقدامات دفاعی منحصر به فرد است، گفت: ما این سال را با دعوت صادقانه به گام هایی عملی برای اعتماد سازی و دعوت از همگان برای عمل و نه حرف آغاز می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اعلام تعلیق سه روزه حملات موشکی و پهپادی و عملیات‌های نظامی زمینی، دریایی و هوایی علیه عربستان گفت: اگر عربستان سعودی به پایان دادن به محاصره و توقف نهایی حملات خود علیه یمن پایبند باشد، ما بر آمادگی خود برای تبدیل این اعلام به یک تعهد نهایی تاکید می‌کنیم.

المشاط ضمن اعلام توقف حملات در عموم جبهه های میدانی یمن طی سه روز گذشته گفت: اگر عربستان همه نیروهای خارجی را از خاک و آب ما خارج کند و حمایت خود را از شبه نظامیان بومی در کشور ما متوقف کند، ما توقف درگیری‌ها را به یک تعهد نهایی تبدیل می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد:تعلیق عملیات هجومی شامل جبهه های مارت نیز می شود و بار دیگر طرح رهبر انقلاب یمن درباره مارب را مطرح می‌کنیم و منتظر پاسخ مثبت می‌مانیم. ا

لمشاط گفت: ما بر آمادگی کامل خود برای آزادی همه اسرای ائتلاف از جمله برادر منصور هادی و شبه نظامیان یمنی و غیر یمنی در ازای آزادی همه اسرای یمنی تاکید می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: ما از فرستاده ویژه سازمان ملل می خواهیم با ساماندهی امور مربوط به این قضیه به اجرای توافقات احتمالی طی یک یا چند مرحله کمک کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی اسرای یمنی مارب عملیات های نظامی نیروهای مسلح یمن تاسیسات آرامکو حمله به آرامکو رئیس شورای عالی سیاسی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد

منابع عبری زبان از فرود یک فروند هواپیمای شخصی صهیونیستی در ریاض که از آن برای استفاده مسئولان موساد استفاده می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد