Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:38:00 GMT

جاذبه های گردشگری زنجان به مسافران معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۶۳۷۵

جاذبه های گردشگری زنجان به مسافران معرفی می‌شود

امیر ارجمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  گفت:  این استان در گستره خود یکی از مناطق برخوردار از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی است که در گردشگری فرهنگی، آداب‌ و رسوم و فرهنگ مناطق مورد توجه گردشگر بوده و روزبه‌روز به شمار علاقه‌مندان  این حوزه از گردشگری نیز افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: ازجمله این رسوم مراسم تکم گردانی باسابقه تاریخی طولانی است که طی سال‌های گذشته و  با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌هایی در راستای معرفی آن اجراشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: در راستای خدمات‌رسانی و رفاه گردشگران و مسافران از تمام توان دستگاه‌های مستقر در شهرستان استفاده می‌شود تا به بهترین نحو ممکن ظرفیت‌های شهرستان به گردشگران و مسافران معرفی شود.

ارجمند  افزود: همه ما باید کل توان و ظرفیت استان را به کار بگیریم تا به بهترین شکل ممکن از مسافران نوروزی اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور که برای بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر و استفاده از مواهب خدادادی طبیعی به زنجان سفر می‌کنند، پذیرایی کنیم.

وی اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری استان در بخش‌های مختلفی مانند جاذبه‌های طبیعی، هنری، اماکن تاریخی و فرهنگی، مراکز ورزشی و تفرجگاه‌ها، زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی و بازارها و مراکز تجاری قابل‌تقسیم است.

به گفته این مسوول، جاذبه‌هایی که هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به‌سوی این استان روانه می‌ کند و برگزاری تورهای باکیفیت و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران می‌تواند در معرفی مناسب بخش‌های مختلف زنجان تأثیرگذار باشد.

وی یادآوری کرد: بر این اساس باید با پاکسازی و زیباسازی شهرها و روستاها، بستر گذر و حضور گردشگران را در هشت شهرستان استان فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطر نشان کرد: با تمام توان پای‌کار هستیم تا گردشگران و مسافران عبوری که زنجان را در تعطیلات نوروز انتخاب می‌کنند خاطره خوشی از این استان داشته باشند.

 تا کنون شمار مجموع آثار ثبتی این استان به عدد ۸۷۹ اثر رسیده که شامل ۷۷۶ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۸ اثر در فهرست میراث منقول، ۵۶ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۸ اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی است.

برچسب‌ها گردشگری میراث فرهنگی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی زنجان گردشگری میراث فرهنگی زنجان اثر در فهرست میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»