Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا سهیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفتم فروردین و روز هنرهای نمایشی افزود: اگر نمایشی بر صحنه باشد بالاخره می‌تواند تعدادی تماشاگر را به سالنهای نمایش بکشاند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در دوران کرونا پشتیبانی از هنرمندان بیکار مانده بود و هنرمندانی برای گذران روزگار به کارهای دیگری از رانندگی اسنپ گرفته تا ساخت فیلم و تکه های نمایشی در فضای اینستاگرامی روی آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس نمایش گفت: کار هنرمند تئاتر، اجرای نمایش بر روی صحنه است و تعطیلی ۲ سالن اصلی تئاتر شهر و بهار به خاطر مسایل آیین نامه ای، مشکل دیگر هنرمندان تئاتری این شهر بود که هیچ ربطی به کرونا نداشت و می شد با مدیریتی به نفع تئاتر آن را رفع کرد اما از آنجا که شاید برای برخی ها نبود تئاتر بهتر از بود آن است، کسی برای حل این ۲ مشکل اقدامی نکرد.

سهیلی افزود:مدیریت جدید ارشاد این قفل را برای یک نمایش مناسبتی گشود که می‌توانست با درایت و دلسوزی بیشتر گشوده بماند و به هر حال هنرمندان تئاتر مشهد حمایت و سالن می‌خواهند چون مهمترین ابزار کار آنها سالن اجراست.

وی ادامه داد:چشم امید این هنرمندان به افتتاح سالن بزرگ تئاتر شهر در بلوار فکوری مشهد بود که قرار بود در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ افتتاح شود و راه اندازی و فعالیت این مجموعه همچنان در پرده ای از ابهام قرار دارد و شایعه های مبنی بر تغییر کاربری آن هم خاطر هنرمندان را آزرده است که البته شهرداری و شورای شهر مشهد تاکید کرده اند چنین چیزی واقعیت ندارد ولی کار این مجتمع همچنان به سرانجام نرسیده است و هنوز هم مشخص نیست که چه زمانی قرار است افتتاح شود.

این فعال عرصه نمایش گفت: از اتفاقات هنری سال گذشته تغییر شورای نظارت بر نمایش مشهد بود که پس از سالها رخ داد و افراد جوانتری به شورای جدید معرفی شدند ولی هنوز برای نظر دادن درباره کارآمدی آنان باید منتظر ماند و دید آیا این تغییر به نفع تئاتر بوده است یا خیر اما امید می رود که شورا همچنان مدافع حق و حقوق هنرمندان باشد و نظارت بر نمایش نه با نگاه نظارتی و حذفی بلکه حمایتی و هدایتی صورت بگیرد.

سهیلی افزود: یکی از قسمتهایی که با حمایت خود می‌تواند در چرخه تولید و اجرای نمایش در هر شهری کمک کننده باشد شهرداری آن شهر است و به یاد داریم که با یک حمایت تبلیغاتی و اختصاص چند بیلبورد در سطح شهر به تبلیغ تئاترهای روی صحنه چه کمک خوبی به حضور تماشاگر بیشتر در سالنهای تئاتر شد.

وی اضافه کرد: تصویب خرید بلیت ۳۰ یا ۵۰ درصدی سالنهای تئاتری توسط شورای شهر هم می‌توانست کمک شایانی به هنرمندان کند که متاسفانه درحد همان مصوبه باقی ماند و به اجرا در نیامد در حالی که هم می‌توانست تئاتر را از رکود نجات بخشد و  هم با خرید و اهدای بلیت به خانواده ها تماشاگران بیشتری را با تئاتر آشنا کند.

برچسب‌ها هنرهای نمایشی شورای شهر ویروس کرونا مشهد تئاتر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای نمایشی شورای شهر ویروس کرونا هنرهای نمایشی شورای شهر ویروس کرونا مشهد تئاتر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان