Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار کردن اقشار کم در آمد از اواخر شهریورم سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرد.

خبرگزاری میزان - با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن برای اقشار کم درآمد قوت گرفت و از همان روز‌های ابتدایی شروع دولت، برنامه ریزی برای شروع این طرح آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سرانجام قانون جهش تولید مسکن که بعدها نهضت ملی مسکن نامیده شد از اواخر شهریور سال ۱۴۰۰ ابلاغ و حدودا یک ماه بعد، از تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ ثبت نام متقاضیان در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد.

ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان واجد شرایط که از مهر ماه در ۴۶۰ شهر آغاز شد و سامانه نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام تمامی گروه‌ها از جمله مردان مجرد بالای ۲۳ سال تا پایان سال ۱۴۰۰ باز بود.

بنابر آخرین آمار‌ها که اوایل اسفند سال ۱۴۰۰ از سوی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام شد اراضی احداث حدود ۹۸۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی تامین و نزدیک به ۳۲۰ هزار واحد نیز کلنگ زنی و آماده عملیات اجرایی شده است.

چندی پیش محمودزاده در خصوص نحوه واگذاری زمین رایگان طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد در راستای قانون جهش تولید مسکن واگذاری زمین در طرح‌های حمایتی از جمله طرح نهضت ملی مسکن صرفا اجاره ۹۹ ساله در نظر گرفته شده است و تمامی اراضی طرح نهضت ملی مسکن به شکل اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود که با این حساب حدود ۴۰ درصد قیمت تمام شده واحد مسکونی که به زمین اختصاص دارد کاهش می‌یابد.

وی همچنین گفته است قانون جدیدی از سوی مجلس تحت عنوان حمایت از جمعیت مصوب شده که در آن قانون ابلاغی، تعیین شده تا دولت برای خانوار‌هایی که سه فرزند و بیشتر دارند در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اراضی تحت اختیار را به بخش مسکن تخصیص بدهد.

وزارت راه و شهرسازی تاکید دارد که ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن با سود حداقلی انجام شود تا به واسطه آن منافع متقاضیان حفظ شود و از طرفی این تضمین را می‌دهد که سازندگان مشارکت کننده در اجرای طرح ضرر نکنند و قیمت پایه براساس فهرست بها و یا نظام فنی اجرایی کشور استخراج شده و بر اساس آن اقدام خواهد شد.

چقدر تسهیلات پرداخت می‌شود؟

سقف تسهیلات قابل‌اعطا در قالب طرح نهضت ملی مسکن به‌منظور احداث واحد‌های مسکونی برای شهر تهران ۴۵۰۰ میلیون ریال، شهر‌های بالای یک‌میلیون نفر جمعیت (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز) ۴۰۰۰ میلیون ریال، سایر مراکز استان‌ها (با جمعیت کمتر از یک‌میلیون نفر) ۳۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهر‌ها ۳،۰۰۰ میلیون ریال و برای روستا‌ها ۲۵۰۰ میلیون ریال، است.

در حال حاضر نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن بر اساس نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است و اگر پرداخت بخشی از سود تسهیلات در قالب یارانه با ارائه تضمین‌نامه توسط دولت تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای امکان‌پذیر می‌شود.

مجرد‌هایی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند بخوانند

مجرد‌هایی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند باید به این موارد توجه کنند که همسر متقاضی در هنگام تحویل واحد باید حائز شرایط قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آئین¬‌نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن باشد (فاقد مالکیت خصوصی و دارای فرم "ج" سبز) باشد.

همچنین در صورتیکه فرد پس از تحویل واحد مسکونی از همسر خود جدا شود (طلاق بگیرد) فرم "ج" هر دو زوج تا پنج سال پس از وقوع طلاق قرمز باقی خواهد ماند و در این مقطع زمانی (پنج سال پس از وقوع طلاق) امکان استفاده از تسهیلات دولتی مسکن را نخواهد داشت. فرم "ج" زوج یا زوجه‌ای که مالک واحد مسکونی موضوع این دستورالعمل است، قرمز باقی می‌ماند.

مجرد‌ها باید دارای سابقه سکونت در شهر محل تقاضا براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باشند.

همچنین لازم است تعهدنامه محضری مبنی بر تحویل عقدنامه ازدواج رسمی قبل از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی ارائه شود.

گفتنی است نهضت ملی مسکن از جمله سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که طبق آن احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

لازمه ثبت نام متقاضیان در این طرح داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن بوده است.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانستند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بیش از ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار مسکن نهضت ملی مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن نهضت ملی مسکن طرح نهضت ملی مسکن واحد مسکونی میلیون ریال سال ۱۴۰۰ آغاز شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان

اسدالله پناه یزدان گفت: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به شمار می‌رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: در شهرستان گرگان طی دو سال، تعهد ساخت ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد که تا کنون ۴۰ هزار و ۸۹ متقاضی در این شهرستان ثبت نام کرده اند.

پناه یزدان ادامه داد: همچنین ۹ هزار و ۴۶۴ واحد زمین در گرگان تامین شده که سه هزار و ۹۱۲ واحد مسکن حمایتی در دست احداث است.

وی افزود: پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان یکی از پروژه‌های فعال سطح شهرستان است که در حال حاضر این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از پیشرفت رو به رشد پروژه سخن گفت و ادامه داد: خدمات زیربنایی اعم از آب و فاضلاب، برق و گاز به طور کامل در این پروژه مهیا است.

وی در انتها یادآور شد: این پروژه در عرصه‌ای به مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع و به پیمانکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان