Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تا پایان روز پنجم فروردین ۱۲۳ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شده‌اند و تاکنون ۵۸۳ مورد بازدید و بازرسی از این مراکز انجام شده است.

به گفته وی، اقامت گردشگران نوروزی در استان کردستان نسبت به مدت زمان مشابه تعطیلات نوروزی سال گذشته 11 برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویلیان خاطرنشان کرد: امسال همچنین ۲۴ هزار نفر از طریق دو مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه تا پایان روز پنجم فروردین ماه جاری وارد استان شده و یا از استان خارج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات و تمهیدات لازم برای  استقبال و خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی در کردستان در سطح مطلوبی انجام شده است و با کاهش محدودیت‌های کرونایی و بعد از دو سال، شاهد حضور کم‌نظیر گردشگران و مسافران نوروزی کردستان در روزهای ابتدایی فروردین‌ماه سال‌جاری بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: امسال براساس تمهیدات صورت گرفته و برنامه‌ریزی مناسب، زمینه فعالیت بیش از پیش اماکن و تاسیسات گردشگری برای حضور مهمانان نوروزی در کردستان فراهم شده است.

وی برگزاری جشن جهانی نوروز، مراسم نوروزگاه با اجرای برنامه‌های متنوع در اماکن تاریخی استان و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرهای گردشگرپذیر کردستان را از اقدامات انجام گرفته بیان کرد و گفت: بیش از صد هزار کتابچه و نقشه راهنمای گردشگری برای مهمانان نوروزی تهیه و توزیع شده است.

به گفته وی، در راستای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان و همچنین راهنمایی مسافرین نوروزی، از ظرفیت دانشجویان رشته جهانگردی به عنوان راهنمای گردشگری استفاده شده است.

گویلیان ثبت‌ جهانی منظر فرهنگی، تاریخی هورامان را از دلایل ورود سیل عظیمی از مسافران و گردشگران به استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های ویژه وزارتخانه، استاندار کردستان و همچنین اهتمام تمامی کمیته‌های ده‌گانه و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در کنار مهمان‌نوازی مردم میزبان خوبی برای گردشگران نوروزی در استان باشیم.

به گزارش فارس، سنندج، مریوان و بانه میزبان بیشترین مسافران نوروزی هستند طوریکه اعلام شده ظرفیت اسکان در این شهرها تکمیل شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: گویلیان ثبت جهانی اورامان گردشگران کردستان مسافران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی افزود: بارش‌ها از روز سه‌شنبه با نفوذ یک سامانه بارشی از غرب از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت احتمال وقوع تگرگ در نقاط مستعد وجود دارد که برای جلوگیری از خسارت به مزارع و محصولات کشاورزی نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از نظر دما نیز برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی یادآور شد: بلداجی با چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش و دما در شهرکرد پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900500

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران