Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:58:35 GMT

«موساد» و خرید زمان برای کلوپ شرارت در منطقه

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۶۸۳۹

«موساد» و خرید زمان برای کلوپ شرارت در منطقه

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سعید شهرابی فراهانی نوشت: پس از تحولات اخیر در منطقه (کوبیدن لانه جاسوسی موساد در اربیل و حملات سایبری فراگیر علیه درگاه‌های رسمی دولت جعلی صهیونیستی) تحرکات دیپلماتیک سران این رژیم تشدید شده و به ایستگاه شرم‌الشیخ با حضور روسای دولت‌های مصر و امارات رسید.

صهیونیست‌ها که خویش را تنها دموکراسی منطقه می‌دانند، حال خود را در کش‌ و قوس ائتلاف‌سازی با حکام اقتدارگرا می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد دولت دموکرات بایدن و احساس سرخوردگی هیأت حاکمه آمریکا از کمپین فشار حداکثری و نهایتاً ورود به روند چانه‌زنی وین برای احیای برجام، موجب برآشفتگی صهیونیست‌ها شده است.

عقب نشستن آمریکا در تقویت تعهدات امنیتی خود به امارات و عربستان سعودی نیز به گونه‌ای دیگر این دو بازیگر را برافروخته ساخته است. در این گیر و دار، ترکیه و اردوغان نیز در تلاشند از تحولات منطقه جا نمانند و سیاست‌های متناقض خود در سوریه، قفقاز، اوکراین، حمایت از اخوانی‌ها و... را به نحوی رفع و رجوع کنند تا شوک‌های اقتصادی در داخل را از سر بگذرانند.

دورهمی‌های این ترکیب نامتجانس، بیش از آن که بر اساس اهداف روشن باشد، به دلیل نارضایتی از سیاست منطقه‌ای آمریکاست.

آنچه که موجب تعجب کارشناسان از رویکرد حاکمان اقتدارگرای مصر و ترکیه و امارات و سعودی هست، ناظر بر سیاستی است که آن‌ها را به مهره‌های هژمونی طلبی و برگ بازی دولت اشغالگر قدس مبدل می‌سازد.

رژیمی که با چالش‌ها و بحران‌های ریز و درشت برای بقای خود مواجه است، نه می‌تواند و نه می‌خواهد که از داشته‌های خود برای دوستانِ جدیدِ امتحان پس‌نداده‌اش هزینه کند، مگر اینکه حق اشتراک/ حق عضویت سنگینی را برای ایجاد پوشش چتر امنیتی در قبال آنان دریافت کند.

از هم‌اکنون می‌توان انتظار داشت که یک ستاد انتخاباتی در غرب آسیا با مرکزیت رژیم صهیونیستی برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره ۲۰۲۲ و ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به منظور روی کار آمدن مهره‌های متفاوت در هیأت حاکمه آمریکا و یا تغییر ریل دولت فعلی تشکیل شود.

در این راستا نقش رؤسای سازمان موساد، اطلاعات نظامی و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با هدف یک‌دست‌سازی کلوپ شرارت در منطقه و به خط کردن آنان پشت سر خود اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

تا هنگامی که جامعه اطلاعاتی کشورمان با حداکثر هوشیاری و توان محور مقاومت حاضر است، صهیونیست‌ها قادر به وارد آوردن خسارات عمده به این جبهه نخواهند بود؛ لیکن این رژیم غدار و مکار - که مترصد اغفال بازوان اطلاعاتی و امنیتی محور مقاومت است - زمانی که مشاهده می‌کند از طریق مواجهه مستقیم طرفی نمی‌بندد، به راه‌های دیگری متوسل خواهد شد تا در زمان مناسب ضربه غافلگیرانه خود را وارد کند.

در این چارچوب جریان نفوذ و نئومنافقین مأموریت دارند برای اسرائیلی‌ها زمان بخرند تا آنان بتوانند پازل هژمون‌سازی خود را تکمیل کنند. شیوه کارساز جهت بر هم زدن تعادل امنیتی صهیونیست‌ها، وابسته به انهدام و تصفیه مراکز و افراد جریان نفوذ خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: موساد خبرگزاری دفاع مقدس اربیل دموکراسی صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی به قاچاق نسخ خطی اشاره کرد و گفت: این رویه پیش از انقلاب توسط برخی از یهودی‌ها انجام می‌شد. - اخبار فرهنگی -

سیدمحمدرضا رضاپور، رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به برنامه‌های سال جدید این مرکز اشاره کرد و گفت: در سال جدید عکس‌برداری از نسخ و اسناد خطی مجموعه‌ها و کتابخانه‌های مختلف را در نظر داریم تا نسخه پشتیبان به صورت رایگان تهیه شود؛ از این نظر در فراخوانی از مجموعه‌داران اعلام کردیم تا در صورت تمایل برای این امر به کتابخانه آستان قدس مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خرید از نسخ خطی با در نظر گرفتن اولویت‌ها از دیگر برنامه‌های ما در سال جدید خواهد بود.

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی از قاچاق نسخ خطی به خارج از کشور اشاره و اضافه کرد: متاسفانه این امر وجود دارد اما اطلاعات ما از تعداد نسخی که از این طریق از ‌کشور خارج می‌شود، کم است. به همین دلیل همیشه فراخوان داده‌ایم تا صاحبان نسخ با تهیه نسخه پشتیبان یا ارائه آنها برای خرید، از تلف شدن میراث ایرانی اسلامی پیشگیری کنند.

رضاپور یادآور شد: متاسفانه هر سال نسخه‌های خطی ارزشمند به دلایل مختلف و با دست‌های متعدد از کشور خارج می‌شود و سر از حراجی‌های دنیا در می‌آورد.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن بودجه لازم برای خرید و نگهداری میراث ایران و اسلام در مراکز معتبر و استاندارد، گفت: همچنین نیازمند هم‌گرایی کتابخانه‌های‌ بزرگ کشور برای حفظ این نسخ خطی هستیم. متاسفانه هر از چندگاهی شاهد انتشار خبری از عرضه این نسخ خطی در حراجی‌های بزرگ دنیا هستیم که در نهایت سر از کتابخانه‌های واتیکان، آلمان، انگلیس، سرزمین‌های اشغالی و ... در می‌آورند.

قدیمی‌ترین قرآن جهان کجاست؟

وی افزود: این رویه پیش از انقلاب نیز وجود داشت. در آن زمان برخی از یهودی‌ها به تهیه این نسخ خطی و انتقال آن به کتابخانه‌‌های سرزمین‌های اشغالی می‌پرداختند. در آن زمان از بازاریان و کسبه، مردم و مالکان نسخ خطی، اقدام به خرید این منابع و انتقال آن به خارج از مرزهای کشور می‌کردند.

قاچاق نسخه‌های خطی که میراث ارزشمند فرهنگی و علمی کشور است، در سال‌های اخیر همواره از سوی اهالی فرهنگ هشدار داده شده است. هرچند این امر، پدیده جدیدی نیست اما در یک‌دهه گذشته رشد بیشتری داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • سرمایه گذاری طلای ابشده با پک های جدید و استاندارد
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است