Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم فلسطین با برگزاری تظاهرات‌های گسترده در مناطق مختلف، روز زمین را گرامی داشتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مردم فلسطین در سراسر این سرزمین از نوار غزه تا قدس اشغالی و همچنین اراضی اشغالی 1948 با برگزاری تظاهرات بزرگی «روز زمین» را گرامی داشتند.

شبکه المیادین گزارش داد که فلسطینیان در مناطق مختلف با برگزاری تظاهرات‌هایی به‌مناسبت ‌روز زمین، بر حق بازگشت فلسطینیان و پایبندی به مقاومت به عنوان یک ابزار مشروع برای تحقق این امر تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که شمشیر قدس هرگز در غلاف نمانده است و همچنان برای حمایت از فلسطینیان در منطقه النقب و محله شیخ جراح قدس اشغالی و همه مناطق باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد که در نتیجه ادامه مقاومت ملت فلسطین، موازین بین المللی امروز به نفع مسئله فلسطین تغییر کرده است. مردم در منطقه النقب درقلب درگیری برای مقابله با پروژه صهیونیستی هستند و ما در نوار غزه با همه ابزارها به حمایت و پشتیبانی از آنها ادامه خواهیم داد.

« اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد، تحرکات امروز فلسطینیان در نوار غزه همزمان با تحرکات فلسطینیان در داخل اراضی اشغالی 1948 صورت می‌گیرد و این مسئله بر وحدت ملت فلسطین و آرمان و هدف مشترک آنها تاکید می‌کند.

با بیان اینکه پیام ما در روز زمین این است که به حق بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان پایبند هستیم افزود، یک رویداد بزرگ در 30 مارس رخ خواهد داد تا ما بگوییم اجازه نمی‌دهیم که رژیم اشغالگر ما را از سرزمین‌هایمان بیرون کند. ما همچنین بر حمایت از مردم خود در داخل اراضی اشغالی 1948 تاکید و از آنها حمایت می‌کنیم.

مردم و شخصیت‌های فلسطینی در نوار غزه نیز در مراسم بزرگداشت روز زمین اعلام کردند که برای حمایت از فلسطینیان در داخل اراضی 1948 و برای مقابله با رژیم آپارتاید و جنایتکار اسرائیل که زمین‌های ما را غصب کرده، به میدان آمده‌ایم. ما هرچقدر که عذاب بکشیم هرگز فلسطینیان را در مناطق اشغالی 1948 رها نخواهیم کرد.

زیاد النخاله: ایران تنها حامی اصلی فلسطین استواکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات بئر السبعهنیه: مقاومت فلسطین امروز معادلاتش را بر دشمن تحمیل کرد

«محسن ابو رمضان» رئیس کمیسیون ملی حمایت از مردم فلسطین در اراضی اشغالی 1948 اعلام کرد، ملت فلسطین برای مقابله با شهرک سازی‌ها در منطقه النقب (واقع در اراضی اشغالی 1948) در کنار یکدیگر ایستاده‌اند. امروز مردم فلسطین در نوار غزه تاکید می‌کنند که در مقابله با سیاست پاک‌سازی نژادی رژیم اشغالگر صهیونیستی و با هدف نابودی پروژه دشمن اشغالگر ، در کنار فلسطینیان اراضی اشغالی 1948 ایستاده‌اند و ما برای مقابله با توطئه رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی اراضی النقب، با یکدیگر متحد هستیم.

روز گذشته «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در سخنانی به مناسبت روز زمین اعلام کرد، در این شرایط که کشورهای عربی به مسئله فلسطین پشت پا زده‌اند و در این دنیایی که همه چیز در آن پیدا می‌شود جز عدالت، جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت فلسطین ایستاده و همچنان از آنها پشتیبانی و حمایت می‌کند.

مقامات صهیونیست روز 30 مارس سال 1976 هزاران هکتار از زمین‌های فلسطینیان در منطقه "الجلیل" واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام جنایتکارانه، مردم فلسطین به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز دست زدند.

اعتراض فلسطینی‌ها به اقدام غاصبانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی به درگیری‌های شدید بین آنها و نظامیان اسرائیلی انجامید که در این درگیری‌ها 6 فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

بر این اساس، مردم فلسطین هم در کرانه باختری و هم در نوار غزه و سایر مناطق حتی در اردوگاه‌های آوارگان هر ساله روز 30 مارس را با هدف پاسداشت شهدای سال 1976 گرامی داشته و تظاهرات ضد صهیونیستی در این روز برگزار می‌کنند. این روز «روز زمین» نام گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین فلسطین اراضی اشغالی 1948 برای مقابله مردم فلسطین نوار غزه ملت فلسطین روز زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان