Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای استقلال و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی باید بیش از پیش برای خودکفایی و جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور جلوگیری به عمل آید. - اخبار استانها -

نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیلاظهار داشت: سخنان راهبردی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) پس از پیام عید نوروزی معظم له کشاورزی را در کشور مهم خواند و استفاده از علوم و شاخص های دانش بنیان ذیربط در تولیدات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای استقلال و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی باید بیش از پیش برای خودکفایی و جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور جلوگیری بعمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  یکی از مهمترین مولفه‌هایی که باعث رشد و شکوفایی بخش کشاورزی و دامپروری استان می‌شود نقش موثر و توانمندی است که علوم  دانش‌بنیان در این حوزه ایفا می کنند و این علوم  امنیت غذایی کشوررا تامین و درآمد سرانه کشاورزان را افزایش می‌دهد.

تقی‌زاده افزود: این استان قطب کشاورزی کشور باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تمامی حوزه‌های تولید اعم از زراعت ، دام و باغبانی ، آب و خاک ، ترویج نوین کشاورزی و آموزش، تحقیقات با استفاده از راهبردهای دانش بنیان و فناوری پیشرفته با همت و تلاش جهادگرانه عملا در تحقق شعار سال نقش آفرینی نماید  که این مهم هم درتولیدات اقتصادی کشاورزان استان و هم در افزایش سهم استان در افزایش راندمان محصولات کشاورزی کشور موثر خواهد بود و این رسالت سنگین با روحیه و مدیریت جهادی قابل اجراست.

وی گفت: خوشبختانه با جدیت دولت مردمی و ایران قوی در حال حاضر که همواره کانون توجهات مسئولان کشوری همسو با تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بیش از پیش برای تقویت کشاورزی اقتصادی معطوف می باشد امید واریم در استان در سهم برش منطقه ای  در تمامی بخش های تولیدی در ارتقاء راندمان تولیدات کشاورزی بویژه محصول استراتژیک گندم به اهداف مد نظر دسترشی داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: اگر علوم مرتبط با دانش بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آنها  بویژه تولید استراتژیک گندم حمایت شود، بواسطه ثروت آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید.

وی گفت: علوم  دانش‌بنیان می توانند کمک‌های قابل توجهی در خصوص اصلاح بذر، بکارگیری شیوه های نوین زراعت و بهره وری مناسب از آب و خاک را در عرصه تولید انجام دهند ما می توانیم به کمک این شرکت های تخصصی بهره وری در آب و خاک را که دو عنصر بسیار قدرتمند در راستای رسیدن به خودکفایی است تقویت کنیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: دردهه های اخیر با برنامه ریزی های صورت گرفته مسیر توسعه بخش کشاورزی کشور بر ریل دانش بنیانی قرار گرفته و با استفاده از تحقیقات علمی بویژه پیشرفت های دانش هسته ای درحوزه کشاورزی، آبیاری نوین، کشت گلخانه ای، مکانیزاسیون میزان و کیفیت محصولات در واحد سطح ارتقا و هزینه ها و مصرف منابع کاهش یافته است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس: با تولید دانش‌بنیان اقتصاد کشور در مسیر پیشرفت قرار می‌گیردگفتگو| نان‌آوری نوآورانه دانش‌بنیان‌ها برسر سفره مردم/ 4 پیشنهاد برای کمک به شرکتهای دانش بنیانعضو کمیسیون عمران مجلس: از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حمایت می‌کنیم/ مجلس در کنار دولت قرار دارد

وی بیان کرد: توجه دشمن به اقتصاد کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی است معطوف شده و لذا جنگ نرم و تحریم ها تولید کننده این حوزه را بیش از پیش نشانه رفته است که هر گونه ایجاد نارضایتی در این بخش سبب ایجاد نارضایتی در تولید کننده و در نتیجه آحاد مردم خواهد شد و لذا باید بیش از پیش حوزه تولید کشاورزی تقویت شود.

انتهای پیام/142/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محصولات کشاورزی دانش بنیان بیش از پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز یکشنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار لرستان، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در این کارگروه معمولاً مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش‌افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آنها قطع می‌شود.

کد خبر 6097582

دیگر خبرها

  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان