Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:03:48 GMT

۱۰ هزار نفر تا ۷ سال آینده در خراسان جنوبی شاغل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۷۷۰۵

۱۰ هزار نفر تا ۷ سال آینده در خراسان جنوبی شاغل می‌شوند

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهور مصوبات خوبی برای استان داشت که تحول بزرگی در پیش است گفت: در ۷ سال آینده با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در سالی که پشت سرگذاشتیم  مصوبات خوبی در مجلس شورای اسلامی داشتیم که توجه به اقشار ضعیف جامعه در حمایت  از کسب وکار، رسیدگی به معیشت اقشار ضعیف و رفع موانع تولید قدم‌های خوبی برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در حوزه کشاورزی و دامداری مصوبات خوبی در مجلس گرفته شد که امید است برای سال جدید آثار برکات آن  برای کشاورزان و دامداران حوزه انتخابیه در شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه و همچنین برای استان خراسان جنوبی محقق شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه در منطقه در حوزه بهداشت و درمان و مسکن قدم‌های بزرگی برداشته شد گفت: از آن جایی که یکی از دغدغه‌های جدی ما در استان، شرق کشور و فلات مرکزی ایران آب است قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و امید است خبرهای خوب وخوشی را به زودی بتوانیم مخابره کنیم تا مشکلات برطرف و دغدغه آب در خراسان جنوبی وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس: از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حمایت می‌کنیم/ مجلس در کنار دولت قرار داردبروکراسی اداری سیستم اشتغال کشور را زمین‌گیر کرده استامام جمعه بوشهر: نقش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ایجاد اشتغال افزایش یابد

وی بیان کرد: در سالی که گذشت مدیران مختلف ملی و منطقه‌ای به استان ما آمدند که در راس آنها رئیس جمهور، معاونان و وزرا بودند و مصوبات بسیارخوبی داشت و امید است هم در منطقه و هم در استان تحولات بزرگی رقم خورد.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه صنعت، معدن، آب، انرژی، راهها، بهداشت و درمان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد افزود: طبق گزارشات رسیده  در حدود 7سال آینده 10 هزار نفر نیروی کار باید در منطقه شاغل شوند که قدم بزرگی برای رشد و ارتقا منطقه است که لازم است مقدمات آن با پیگیری مسئولان دنبال شود تا آنچه در خور شأن مردم خراسان جنوبی است رقم خورد.

 وی با تاکید براینکه مهمترین اصل پیشرفت منطقه، انسجام و همدلی و همراهی و تقویت نیروهای انقلابی است گفت: هرجا که انسجام و اتحاد پررنگ تر بوده، پیشرفت بیشتری هم نصیب شده است.

نصیرایی با بیان اینکه صبر و تمرکز بر اولویت بندی مشکلات و استفاده از تمام توان و ظرفیت راهگشای مشکلات است گفت: در حوزه آب‌های ژرف تصمیمات و اتفاقات خوبی رقم خورد که به زودی عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، برخورداری مردم شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان را از نعمت اتصال به شبکه ریلی و اختصاص ردیف خاص بودجه نیز نوید داد و گفت: امسال توجه به اشتغال در بخش دانش بنیان موضوع مهم و با اهمیتی است.

وی ادامه داد: باید موانع موجود رفع و حمایت‌هایی که لازم است انجام شود و مجلس هم توجه جدی دارد و در ماه‌های پایانی سال 1400 در جهت حمایت از دانش بنیان مصوبات خوبی داشتیم و در جهت اعطای تسهیلات و مجوزهای کسب و کار مصوبات خوبی رقم خورد، اما هنوز هم باید کارهای جدی و جدیدتری برداریم و در این راستا از ظرفیت مجلس و دولت هم استفاده شود.

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی مصوبات خوبی رقم خورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برای حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در این نمایشگاه در زمینه زنجیره‌های دو محصول زرشک و گوهر سنگ فعالیت کرد تا پتانسیل‌های خراسان جنوبی در این زمینه به خوبی معرفی شود.

جعفری ادامه داد: حوزه سوم فعالیت‌های خراسان جنوبی در این نمایشگاه بحث فرصت‌های سرمایه گذاری داخل استان بود.

وی افزود: ظرفیت‌های بازار پسندی خارجی خود را شناسایی کنیم و به عبارت دیگر اگر می‌خواهیم بازار صادراتی خوبی داشته باشیم باید دانش بنیان را در تولید محصولات خود دخیل کرده و با توجه به ذائقه جهانی بسته بندی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف سرمایه گذاری در حوزه گوهر سنگ منطقه ویژه اقتصادی استان است.

جعفری ادامه داد: باید با دانش‌بنیان کردن تولید، سهم صادراتی خود را در حوزه گوهر سنگ و زرشک افزایش می‌دهیم.

وی افزود: ۱۱۰ مذاکره تجاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی، خصوصی و خصوصی و دولتی و دولتی در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲۱ هیئت تجاری خارجی از غرفه خراسان جنوبی بازدید کردند که این هیئت‌ها از کشورهایی چون چین، ارمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، ازبکستان، عراق و… بودند.

جعفری ادامه داد: ۵۵ درصد هیئت‌های تجاری بازدید کننده در حوزه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی، ۲۵ درصد در زمینه گوهر سنگ‌ها و مابقی نیز در سایر زمینه‌ها درخواست‌هایی داشتند.

وی افزود: در مجموع اتفاقات بسیار خوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین هفت تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف در غرفه خراسان جنوبی امضا شد که یکی از مهمترین آنان در حوزه گوهر سنگ با وزارت صمت بود.

جعفری یادآور شد: نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گروه‌های تجاری بسیار خوبی را به غرفه استان دعوت کرد و سرکار خانم ابراهیمی در این زمینه پرتوان ظاهر شدند.

کد خبر 6096791

دیگر خبرها

  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف