Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود زارعی در نشست بررسی وضعیت حافظیه شیراز در ایام نوروز، محافظت از آثار و بنا‌های تاریخی را یکی از زیرساخت‌های گردشگری که همواره باید مورد توجه باشد برشمرد و گفت: همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها می‌تواند نقش موثری در حفظ و احیاء این بنا‌ها و جذب هرچه بیشتر گردشگر داشته باشد.

رئیس ستاد عالی نظارت و ارزیابی شورا بر عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری، در ادامه بر انجام کار‌های خلاقانه و فرهنگی در نقاط تاریخی و گردشگری تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه، شهرداری همکاری خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری برای استقبال هرچه بهتر از مسافران و گردشگران نوروزی فعالیت‌های خوبی نظیر نورپردازی، کاشت انواع گل‌های فصلی در محوطه داخلی و بیرونی آرامگاه حافظ انجام داده است به تخریب قسمتی از فضای سبز محوطه آرامگاه بر اثر ازدحام جمعیت اشاره کرد.

او گفت: با فرهنگ‌سازی، نهادینه کردن احساس مسئولیت شهروندی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و دیگر دستگاه‌ها می‌توان از آثار تاریخی و زیبایی‌های موجود در آن بیشتر محافظت کرد.

عضو شورای شهر شیراز، آثار تاریخی در کلانشهر شیراز را بخشی از اموال عمومی و هویت تاریخی و فرهنگی این کلانشهر قلمداد کرد و گفت: برای حفظ و مراقبت از فعالیت‌های زیباسازی نظیر فضای سبز و... در این بنا‌ها مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری منعقد شود.

زارعی گفت: البته باید این فرهنگ اجتماعی در بین همه ما نهادینه شود که هویت تاریخی متعلق به عموم مردم و همه نسل‌هاست و ضرورت دارد که برای آیندگان نیز حفظ و حراست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز حفاظت از بناهای تاریخی و گردشگری بنا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نمایشگاه آثار هنری کنگره با عنوان «نگاره‌های حرا» عصر یکشنبه در سالن کتابخانه شورای اسلامی شهر شیراز افتتاح شد.

این نمایشگاه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دور ششم و مسؤولان شهرستان شیراز امروز همزمان با یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت رسمی گشایش یافت دربردارنده منتخب آثار سه سال برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت (ص) و گذر هنر نبوی آستان جانان است.

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص) تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه، همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 6091492

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد