Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سازمان ملل به تحولات اخیر در یمن واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، حملات و ضدحملات ارتش یمن و ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی را محکوم کرد و خواستار «خویشتن‌داری» همه طرف‌های درگیر در این جنگ هفت ساله شد.
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: «دبیرکل [سازمان ملل] تشدید درگیری‌های اخیر در جنگ یمن را به شدت محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
ارتش یمن در موج اخیر حملات خود به عربستان سعودی، تاسیسات نفتی در نزدیکی پیست فرمول یک شهر جده را هدف قرار داد که به آتش‌سوزی وسیعی منجر شد.
ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی نیز در واکنش به این اقدام، صنعا و شهر بندری حدیده را روز شنبه هدف حملات هوایی خود قرار داد. طبق گزارش سازمان ملل متحد، حملات به صنعا به کشته شدن هشت شهروند غیر نظامی انجامیده است.
این تبادل آتش در آستانه هفتمین سالگرد مداخله نظامی عربستان سعودی در یمن اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا عربستان سعودی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند