Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:47:42 GMT

اوج‌‌گیری مجدد کرونا در انتظار استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۸۰۳۵

اوج‌‌گیری مجدد کرونا در انتظار استان اردبیل

گروه استان ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با هشدار به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید. ۱۹ در استان اردبیل طی روزهای آینده و در پی دید و بازدیدهای مربوط به عید نوروز همه آحاد مردم باید مراقبت‌های بهداشتی کنترل کرونا را جدی بگیرند. - اخبار استانها -

علی محمدیان‌اردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیلاظهار داشت: با بستری 18 بیمار جدید کرونایی در 24 ساعت اخیر، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به 74 بیمار رسید و متاسفانه طی این مدت 2 مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل می گوید: در حال حاضر 34 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و در عین حال خوشبختانه 10 بیمار در 24 ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی گفت: 2 میلیون و 174 هزار و 67 دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، تزریق شده است که از این تعداد، 958 هزار و 942 دُز مربوط به مرحله اول، 837 هزار و 390 دُز مربوط به مرحله دوم و 377 هزار و 753 دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

محمدیان‌اردی گفت:  براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با هشدار به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید. 19 در استان اردبیل طی روزهای آینده و در پی دید و بازدیدهای مربوط به عید نوروز اضافه کرد: همه آحاد مردم باید مراقبت‌های بهداشتی کنترل کرونا را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین نرخ تزریق نوبت دوم را حدود 87 درصد معادل 837 هزار و 390 دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که 2 دُز واکسن کرونا زده‌اند و 2 هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

134 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدندروند بستری بیماران در بخش کرونایی استان بوشهر صعودی شدکرونا جان کودک 5 ساله کاشانی را گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید. 19 و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

انتهای پیام/142/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل درمانی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟