Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خطیب زاده در پاسخ به سئوال ایسنا، در باره بیانیه اخیر  وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حضور ایران در نمایشگاه نظامی دوحه در قطر اظهار  کرد : حضور ایران در چارچوب شرکت در یک نمایشگاه بین‌المللی و به صورت رسمی صورت گرفته است و صدور چنین بیانیه هایی تنها بر بی اعتباری بیشتر مقامات واشنگتن می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشوری بر اساس تصمیم ‌ملی خود  این حق را دارد که به ارتقاء توانمندی های دفاعی خود پرداخته و یا این تولیدات را در معرض نمایش همگان به ویژه کشورهای دوست و همسایه خود قرار دهد.

خطیب زاده  تاکید کرد: در واقع آنچه موحب نگرانی است حضور بی حد و حصر نظامی آمریکا در خلیج فارس است که این منطقه را کاملا ناامن ساخته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما بارها بر این نکته تاکید کرده ایم که امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا تنها به دست ساکنین آن و همکاری و مشارکت میان آنها قابل دستیابی است و حضور نیروهای نظامی کشورهای بیگانه تهدیدی پایدار برای امنیت منطقه است.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ارکان نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در ارتقای توانمندیهای دفاعی کشور نقش اساسی دارد و بدیهی است که در نمایش این دستاوردها نیز حضور فعالی داشته باشد. ایالات متحده در صورتی که در گفته خود مبنی بر علاقه‌مندی به ثبات در این منطقه صادق است، باید از ادامه موضع گیری ها و اقدامات تنش آفرین و اتهام زنی مستمر دست بردارد.

به گزارش ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد حضور ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه در یک موضع گیری مطبوعاتی اعلام کرده بود: «ما عمیقاً از حضور مقامات نظامی ایران و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه قطر، نگران و ناخرسند هستیم».

او در ادامه ایران را "بزرگترین تهدید و عامل بی‌ثباتی دریایی در منطقه خلیج فارس" خواند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز بیانیه ای در این زمینه منتشر کرده است .

 به گزارش رسانه ها، ایران در این نمایشگاه چند مدل هواپیما، موشک و سایر تجهیزات نظامی را به نمایش عمومی گذاشته است.

خبرگزاری رویترز دربارە حضور ایران در این نمایشگاه نوشتە است : «سپاه موشک‌هایش را در کشوری به نمایش گذاشته که میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است.»

ایالات متحده آمریکا به عنوان متحد اصلی قطر، سپاه پاسداران را تروریست می‌داند و تحریم‌های سرسختانەای علیه نیروهای نظامی ایران وضع کردە است.

به گفته رویترز، غرفه ایران در همسایگی غرفه شرکت آمریکایی جنرال اتمیکس بنا شده است. این شرکت تولیدکننده پهپادی است کە دولت آمریکا،«سردار» قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس را با آن ترور کرد / منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا سپاه وزارت امور خارجه حضور ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است

منبعی در جنبش حماس تاکید کرد روابط این جنبش با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع در جنبش حماس گفت: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است. هیچ خبری از قطری‌ها درباره بستن دفتر سیاسی ما در دوحه به ما نرسیده است.

این منبع در مصاحبه با عربی۲۱ گفت: رهبری حماس چند روز پیش به دوحه بازگشت و فعالیت خود را در آنجا به صورت عادی ادامه می‌دهد. قطر همچنان میانجی اصلی در مذاکرات با اشغالگران است.

این در حالی است که پیش از این رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده در موضعی مداخله جویانه از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

پیشتر یک مقام قطری اعلام کرد این کشور از حملات مکرر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلاش‌های دوحه خسته شده است.

نتانیاهو از نقش قطر در مذاکرات انتقاد کرده و از دوحه خواسته بود بر جنبش حماس فشار بیشتری بیاورد این درحالی است که لجاجت خود نتانیاهو مانع پیشرفت در مذاکرات بوده است.

ظهر شنبه دور نخست مذاکرات آتش‌بس در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطر، مصر و آمریکا آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • پاسخ تند پرسپولیس به انتقاد مدیر سپاهان
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل