Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کاخ‌سفید آمریکا در واکنش به تنش روز شنبه میان مسکو و واشنگتن گفته منظور جو بایدن از اظهارات روز شنبه در لهستان نباید به نیت او برای براندازی در روسیه تعبیر شود.   به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، این تنش از آنجا آغاز شد که ابتدا رئیس جمهوری آمریکا که برای دیدار با پناهجویان اوکراینی به لهستان سفر کرده ولادیمیر پوتین را «قصاب» خواند و سپس در پایان سخنان خود گفت: «محض رضای خدا هم که شده، این مرد - پوتین - نمی تواند در قدرت باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   این اظهارات خیلی زود مسکو را خشمگین کرد و سخنگوی کرملین گفت ماندن یا نماندن پوتین در قدرت به جو بایدن مربوط نمی شود بلکه به مردم روسیه ارتباط دارد. مسکو همچنین قصاب خواندن پوتین را اقدامی دانست که «به ترمیم روابط دو کشور آسیب وارد می کند».    راهپیمایی معترضان حمله روسیه در چک   هزاران نفر از روس‌های ساکن شهر پراگ در چک با به اهتزاز درآوردن پرچم ها و در دست داشتن تابلوهایی در محکومیت حمله روسیه به اوکراین در شهر راهپیمایی کردند.   چندین فعال سیاسی نیز رنگ قرمز که نماد خون کشته شدگان جنگ تاکنون بود، روی پله های سفارت روسیه در پراگ ریختند.   معترضان با حمل تابلوهایی که روی آن نوشته شده بود "پوتین برو به جهنم" و "پوتین را متوقف کن، جنگ را متوقف کن" در مرکز پایتخت چک راهپیمایی کردند.

 

  تقاضای زلنسکی از غرب برای تامین تسلیحات 
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از دولت‌های غربی خواسته تا هواپیما، تانک و سامانه‌های دفاع موشکی به کشورش بدهند.   او در یک سخنرانی پرشور در اواخر شب گفت که سلاح های سنگینی که می توانند از آزادی در اروپا دفاع کنند در حال گرد و غبار گرفتن در انبارها هستند.    زلنسکی گفت که هواپیماهای روسی را نمی‌توان با مسلسل سرنگون کرد.   وی افزود: "ناتو چه می کند؟ آیا روسیه آن را اداره می کند؟ آنها منتظر چه هستند؟ ۳۱ روز گذشته است. ما فقط یک درصد از آنچه ناتو دارد را می خواهیم، ​​نه بیشتر."   ادوارد هگر، نخست‌وزیر اسلواکی، به بی‌بی‌سی گفت که کشورش مایل است زرادخانه موشک‌های دفاع هوایی اس-۳۰۰ ساخت شوروی را در صورت ارائه جایگزینی به اوکراین بفرستد.


بریتانیا: در صورت عقب نشینی نظامی، تحریم‌های مسکو می‌تواند برداشته شود

لیز تراس، وزیرخارجه بریتانیا، می‌گوید اقتصاد، بانک‌ها و الیگارش‌های روسیه می‌توانند شاهد حذف تحریم‌ها علیه مسکو باشند اگر ولادیمیر پوتین دست از لشکرکشی در اوکراین بردارد و متعهد شود که «تهاجمی دیگر وجود نخواهد داشت».   وزیرخارجه بریتانیا در گفتگو با نشریه تلگراف یکشنبه‌ گفته البته امکان اهرم ماشه و بازگشت فوری تحریم‌ها در صورت تهاجم دیگری از سوی ولادیمیر پوتین، همچنان برجا خواهد ماند.   خانم تراس همچنین از تشکیل گروه مذاکره کننده در وزارت خارجه بریتانیا خبر داده که آماده آغاز به کار در صورت پدید آمدن امکان مذاکرت صلح هستند.   روز شنبه مسکو اعلام کرد که با رسیدن به اهداف خود در جریان «عملیات ویژه» در خاک اوکراین، اکنون بر انچه «آزادسازی منطقه دونباس» در شرق اوکراین خوانده، متمرکز خواهد شد.   در حالی که بعضی این را نشانه‌ای از امادگی مسکو برای کاهش حملات و احتمالا ورود به مذاکرات خوانده‌اند، روز شنبه حملات هوایی و چند انفجار در شهر لاویف که در غرب اوکراین واقع شده و تاکنون از حملات هوایی روسیه در امان مانده بود، ادعای تمرکز مسکو بر شرق اوکراین را زیر سوال برد.


منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو