Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@03:33:11 GMT

آزادی ۱۹۰ مددجو در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۸۳۴۸

آزادی ۱۹۰ مددجو در سال ۱۴۰۰

غلامعلی دهشیری گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان ۱۹۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد در سال ۱۴۰۰ از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری یزد استان گفت: بیش از دو سوم از مبلغ کل بدهی‌های مددجویان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و در بسیاری از پرونده‌ها شکات خود مانند خیرین عمل کرده و به آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد کمک شایانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۷۵۰ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال بود که مبلغ ۵۸۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال با همت اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۶۱ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۹۰ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

رئیس کل دادگستری یزد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۳۹ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین با همت مددکاران این ستاد و تعداد ۱۵۱ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۶ مددجو زن و ۱۷۴ مددجو مرد بودند.

او با اشاره به این موضوع که بیشترین تعداد زندانیان آزاد شده امسال مربوط به محکومین مالی ناشی از صدور چک بودند به تفکیک جرائم زندانیان غیرعمد آزاد شده پرداخت شد.

او گفت: از این تعداد آزاد شده ۱۳۳ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۲۱ مددجو محکوم نفقه،۱۶ مددجو محکوم پرداخت مهریه،۱۲ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، ۶ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه غیرعمد بودند.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت: هم اکنون یزد محکوم مالی جرائم غیر عمد با مدت زمان حبس بالا مربوط به سال ۱۳۹۹ و ماقبل آن نداشته و تاریخ ورود کلیه مددجویان مشمول کمک این ستاد مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

این مقام مسئول به برگزاری پویش‌هایی همچون بخشش کریمانه، هر هیئت آزادی یک زندانی، پویش یلدای رهایی، پویش بهاریه، طرح رضوان، قدم قدم تا آزادی، سردار دل‌ها و ساخت ۲ برنامه تلویزیونی ” نذری ماندگار ” و ” ماه مهربانی ” که در ایام ماه محرم و ماه مبارک رمضان از شبکه استانی یزد پخش شد با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد.

او گفت: نتیجه برگزاری این طرح‌ها و پویش‌ها آزادی ۱۹۰ محکوم مالی بود که در قالب آیین‌های آزادی در مناسبت‌های مختلف مانند عید سعید فطر، هفته قوه قضاییه، شهادت امام رضا (ع)، اربعین حسینی، سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا و ایام الله دهه فجر و هفته بسیج برگزار شد.

دهشیری در پایان گفت: در تلاشیم تا با برنامه ریزی مناسب با برگزاری جشن‌های گلریزان به صورت حضوری و مجازی و همینطور پخش برنامه تلویزیونی ” ماه مهربانی ” در ماه مبارک رمضان و جذب کمک‌های خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی بسیاری محکومین مالی جرائم غیر عمد را از زندان‌های استان فراهم نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری زندانیان جرایم غیر عمد مالی جرائم غیر عمد خیرین و نیکوکاران محکومین مالی مددجو محکوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران


 

به گزارش تابناک، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه «ششم اردیبهشت ماه»، در قطعنامه‌ای، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه  «ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳»، در قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه، بر حمایت کامل از امنیت اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه، صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند.

قانون‌گذاران در پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده‌اند.

در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، چهار رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده، محکوم شده و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.

در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط «کامران قادری» و «مسعود مصاحب» نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.

گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله اسرائیل به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه، در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰