Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@06:25:21 GMT

تصاویر | خسرو شکیبایی، از کودکی تا مرگ

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۸۳۹۲

تصاویر | خسرو شکیبایی، از کودکی تا مرگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خسرو شکیبایی اگر زنده مانده بود، امروز (هفتم فروردین)، ۷۸ ساله شده بود. 

این بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، در روز هفتم فروردین ۱۳۲۳ در خیابان مولوی تهران زاده شد و ۲۸ تیر ۱۳۸۷، در همین شهر درگذشت. پدرش، افسر ارتش بود که در ۱۴ سالگی او، بر اثر سرطان، درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شکیبایی، پیش از آن که وارد عرصه بازیگری شود، در حرفه‌هایی چون خیاطی و کانال‌سازی و آسانسورسازی کار می‌کرد. او، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۲ با بازیگری تئاتر آغاز کرد، پنج سال پس از آن، وارد کار دوبله شد و هم‌زمان، در رشته نمایشِ دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانش آموخت. 

او در سال ۱۳۶۱، با بازی در نقش کوتاهی در «خط قرمز» به کارگردانی مسعود کیمیایی، وارد سینما شد و در سه دهه، در فیلم‌های «اتوبوس شب»، «کیمیا»، «هامون»، «بانو»، «دزد و نویسنده»، «ترن»، «سارا»، «پری»، «خواهران غریب»، «سالاد فصل» و ... نقش‌آفرینی کرد. سریال‌های «کوچک جنگلی»، «مدرس»، «روزی روزگاری»، «خانه سبز»، «کاکتوس»، «آواز مه» و «تفنگ سر پر»، بخشی دیگر از هنرنمایی شکیبایی در عرصه بازیگری است. 

شکیبایی، برای بازی در فیلم‌های «هامون» (۱۳۶۸) و «کیمیا» (۱۳۷۳)، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و برای فیلم «سالاد فصل»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. او، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «اتوبوس شب» را هم در سال ۱۳۸۵ به دست آورد. 

خسرو شکیبایی در ۶۴ سالگی، بر اثر عوارض بیماری دیابت و سرطان کبد درگذشت و در قطعه هنرمندانِ بهشت زهرا، به‌خاک سپرده شد.

کودکی، نوجوانی و جوانی خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی و پسرش پوریا که او هم بازیگر شده است نقش‌های ماندگار خسرو شکیبایی در سینما و تلویزیون شکیبایی از جشنواره فیلم فجر، سه سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار کسب کرده بود آرامگاه خسرو شکیبایی در قطعه هنرمندانِ بهشت زهرا

۵۷۵۷

کد خبر 326391

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خسرو شکیبایی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران سریال ایرانی خسرو شکیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر چهره بازیگر نقش اصلان «خانه به دوش» بعد از ۲۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

غلامحسین لطفی که سال ۸۳ نقش اصلان را در سریال «خانه‌به‌دوش» بازی کرد، متولد ۱۳۲۸ در قزوین است. 

در ادامه تصاویری از تغییر چهره او بعد از ۲۰ سال از ایفای نقش اصلان را خواهید دید.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟ / عکس‌هایی که برای ژیلا صادقی داستان شد/ هنوز توماج صالحی ترند است/ هجمه جدید علیه کاظم صدیقی با نام لیلا
  • چهره بازیگر سریال خانه‌به‌دوش بعد از ۲۰ سال | تصاویر
  • استپ کیدز سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کودکانمان
  • غرق شدگی کودکی تیرانی در کانال آب
  • تغییر چهره بازیگر نقش اصلان «خانه به دوش» بعد از ۲۰ سال
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • (تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها