Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر استان از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین امسال برای ۲۱۰ نفر از هموطنان متاثر از حوادث در جاده‌های استان امدادرسانی کرده‌اند.

سیدقاسم موسوی ظهر امروز (۷ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران  به عملیات‌های امدادی هلال‌احمر در طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۷۲ تیم عملیاتی با ۱۸۹ نجاتگر برای ۲۱۰ نفر در سوانح جاده‌ای و رانندگان و مسافران گرفتار در برف و کولاک مسیرهای ارتباطی استان امدادرسانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین امسال، ۴۱ حادثه در جاده‌های زنجان، خدابنده، ابهر، خرم‌دره و طارم اتفاق افتاده است، متذکر شد: در این حوادث ۳۸۸ نفر متاثر از حادثه و ۳۸۷ نفر نیز آسیب‌دیده بودند که یک نفر در صحنه حادثه جان خود را از دست داد.

موسوی با بیان اینکه این حوادث ۸۸ مصدوم بر جا گذاشت که نیروهای عملیاتی هلال‌احمر استان زنجان ۶ نفر از مصدومان را جهت مداوا به مراکز درمانی انتقال دادند، یادآوری شد: در این مدت ۵۷ مسافر در راه مانده را در مسجد و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر استان زنجان اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با توضیح این مطلب که در این تعداد عملیات‌های امداد و نجات، ۴۱ دستگاه آمبولانس، بیش از ۳۰ دستگاه خودروی نجات کمک‌دار سبک و ست هیدرولیک نجات به کارگیری شده است، ادامه داد: در جاده‌های پرتردد و پر خطر این استان اقدام به استقرار چهار پایگاه موقت امداد و نجات در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی شده است.

وی با توضیح این مطلب که برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر ۱۵ پایگاه فعال در جاده‌های استان هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: از هموطنان خواست می‌شود در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اجتماعی هلال احمر امداد و نجات نوروز 1401 هلال احمر استان زنجان امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور