Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@17:23:47 GMT

پنج علامتی که نشان می‌دهند باید نمک کم‌تری بخورید

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۸۵۳۴

پنج علامتی که نشان می‌دهند باید نمک کم‌تری بخورید

از جمله علائمی که نشان می‌دهند بیش از اندازه نمک مصرف کرده‌اید می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: ۱- خشکی دهان

وقتی بیش از حد نمک می‌خورید مستقیم‌ترین احساس خشکی دهان است، زیرا تعادل الکترولیت نمک و آب در بدن به هم می‌خورد. به منظور تنظیم این تعادل به حالت عادی، مغز پیام‌های مرتبط با تشنگی را ارسال می‌کند بنابراین میل شدیدی به نوشیدن آب دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- کند شدن واکنش

خوردن نمک زیاد می‌تواند منجر به کم آبی سلولی شود. هنگامی که یک فرد کم آب می‌شود مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، واکنش شما و تمرکزتان کاهش می‌یابد.

۳- انگشتان ضخیم‌تر

اگر با افزایش وزن مواجه نبوده اید، اما انگشتان‌تان ضخیم‌تر می‌شوند این احتمال وجود دارد که نمک بیش از حد مصرف می‌کنید. این می‌تواند باعث احتباس آب و ورم بدن شود.

۴- سردرد

خوردن بیش از حد نمک می‌تواند فشار خون و فشار رگ‌های خونی را افزایش دهد. این امر می‌تواند باعث ورم مغزی شود و زمانی رخ می‌دهد که اعصاب تحت فشار قرار می‌گیرند و منجر به سردرد می‌شود.

۵- تکرر ادرار

اگر نمک بیش از حد می‌خورید کلیه‌های شما برای خلاص شدن از شر سدیم اضافی باید سخت‌تر و بیش‌تر کار کنند. این موضوع باعث می‌شود که شما بیش‌تر به دستشویی بروید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کنترل وزن در تعطیلات

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1616160

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سلامت خانواده فشار خون بیش از حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم

شانا _ گروه فیلم: احداث و راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه تقویت فشار گاز در دولت سیزدهم تنها گوشه‌ای از عملکرد درخشان صنعت گاز و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است که در نوع خود نصابی بی‌بدیل به شمار می‌رود.

دریافت 29 MB

ظرفیت‌های سرشار سازندگان و پیمانکاران داخلی با حمایت دولت نقطه عطفی در شکوفایی و خودباوری مهندسان ایرانی است که نتیجه آن داخلی‌سازی پیچیده‌ترین تجهیزات با انتقال فناوری از کشورهای اروپایی است.

ساخت و راه‌اندازی توربوکمپرسورهای ایرانی، سیستم کنترل و تجهیزات ابزاردقیق با توان و بازدهی بالاتر از نمونه‌های خارجی، ایران و صنعت گاز کشور را در بالاترین نقطه این صنعت مهم می‌نشاند و با این اقدام‌ها، بی‌شک شعار «گاز محور توسعه» بیش‌از پیش محقق خواهد شد.

تأسیسات تقویت فشار گاز شهید باقری (خورموج)، شهید محمد اخلاقی (آب‌پخش)، شهید رفیعی‌راد (آرادان)، شهید سیف الاسلامی (نورآباد)، پل کله، شهید قربانی مطلق (دهشیر)، شهید فولادی اردستان، برادران شهید هلیسائی (دوراهان)، شهید راهبر بستک، ارسنجان، خیرگو و شهید کبیری (لامرد)؛ ۱۲ نگین درخشانی است که در دولت سیزدهم از سوی صنعت گاز تقدیم شده است.

دیگر خبرها

  • سناریو BBC برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند