Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@13:12:21 GMT

رییس کل دادگستری اصفهان: کشف حجاب مصداق جرم مشهود است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۸۹۵۵

رییس کل دادگستری اصفهان: کشف حجاب مصداق جرم مشهود است

به گزارش جماران؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: کشف حجاب مصداق جُرم مشهود است که قانون نیز بصراحت برای آن مُجازات و کیفر تعیین کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، روز یکشنبه در نشست مشترک قضایی انتظامی در محل فرماندهی انتظامی استان افزود: برخی مسائل حجاب ریشه فرهنگی دارد و در حد قصور است که رفع آن هم نیازمند کار فرهنگی است اما کشف حجاب مصداق جُرم بارز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پیگیری اولیه این جُرم نیازی به دستور قضایی ندارد و نیروی انتظامی و دادستانی بدون افراط و تفریط و ذره‌ای تعدی از حدود و اختیارات قانونی خود اقدام به برخورد قانونی با مُجرمان خواهند کرد.

حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: رفتاری که این روزها توسط بعضی افراد معدود از شهروندان و مهمانان نوروزی مشاهده می‌شود جزو جرایمی است که علیه عفت عمومی انجام می‌شود.

وی افزود: این مساله باعث نگرانی شدید مردم شده و مورد مطالبه عموم مردم شهیدپرور اصفهان قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه هر سال با وجود تشکیل جلسات، برنامه‌ریزی‌ها و تقسیم کارها، در مقام اجرا، آنگونه که باید، تصمیمات اتحاذ شده عمل نمی‌شود، افزود: در عین تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه خدمات‌رسانی به مردم استان و مسافران نوروزی، کوتاهی‌های صورت گرفته نیز تحت پیگرد و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در مقابله با ارتکاب جرایم در سال جدید نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر، هدفمندتر و گسترش میدان تعامل میان دستگاه قضایی و انتظامی است.

رییس دستگاه قضایی استان اصفهان افزود: در حوزه کنترل مُجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و مُجرمان جرایم خشن ضمن بازخوانی مُصوبات قبلی، نقاط ضعف شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد و ما مصمم هستیم تا اجازه ندهیم فضای امنی برای ایجاد ناامنی در جامعه فراهم شود.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: از اولویت‌های دادگستری استان و نیروی انتظامی، اجرای برخی احکام حدود الهی بر زمین مانده در سال جدید است و اجرای احکام قطعی مربوط به جرایم مهم، خشن و حرفه‌ای که در اجرای احکام باقی مانده است، در اولویت کار ما خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا کشف حجاب افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری کرمان اظهار کرد: برنامه‌محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثربخشی آنها را نیز مورد تجزیه  و تحلیل قرار دهند.

وی افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام اسلامی برداشته شود.

حمیدی از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب این شهر در خصوص اجرای طرح نور قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی، افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

حمیدی در پایان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان