Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، «حبیب قراگوزلو» افزود: یکی از دغدغه‌های ما مدیریت مصرف در زمان اوج بار است و در این رابطه جلسه‌هایی با حضور مدیران عامل شرکت‌های توزیع منطقه و همکاران معاونت‌های مختلف داشتیم و راهکارهایی ارائه شده است تا بتوان این بازه زمانی حساس را پشت سر گذاشته و مردم بدون نگرانی و دغدغه به زندگی و کسب و کار خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تمهیداتی که برای گذر مطمئن از اوج بار سال ۱۴۰۱ اندیشیده شده ادامه داد: برای این کار چند نشست هماهنگی و بازدید داشتیم و در همه این برنامه ها سعی کردیم پروژه‌های اولویت‌دار و زیرساختی را مشخص و اعتبارات لازم را برای این پروژه‌ها پیش‌بینی و آنها را هر چه سریع‌تر به شبکه برق متصل کنیم تا در زمان اوج مصرف اشکالی پیش نیاید.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: برای این کار لازم بود با همکاری همه مدیران و کارشناسان، تخصیص‌ها را هدفمند کنیم تا تحقق پروژه‌ها هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد، البته در این مسیر چالش‌هایی هم وجود داشته و دارد؛ مانند تامین نقدینگی موردنیاز پروژه‎ها از منابع مختلف، رفع معارضین برای انجام پروژه‎های خطوط و تبیین راهکارهای فنی و اجرایی که تلاش داریم با اراده و همدلی بیشتر بر این چالش‌ها غلبه کنیم.

قراگوزلو در باره طرح‌های ویژه شرکت برق منطقه‌ای برای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۱ چه پروژه‌هایی هستند؟، گفت:توسعه و تقویت ترانس سوم پست ۶۳/۲۳۰شهریار، تقویت پست ۶۳/۲۳۰کیلوولت قیطریه، تقویت هادی خط امین‌الاشرافی (تهرانپارس)- الغدیر- ازگل، احداث پست شهرک صنعتی دماوند ۲ و ارتباطات مربوط، توسعه و تقویت پست شهر قدس ۱، تکمیل ارتباطات واوان (بهارستان-واوان) همراه با برقراری ارتباطات میان‌آباد، تکمیل خط ۶۳کیلوولت ورامین۴۰۰-ورامین۱، ورود و خروج تهرانپارس- عامری، تقویت پست ۲۰/۶۳کیلووات تربیت معلم، تامین ترانس ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت پست امین‌الاشرافی (ترانس سوم) ، تعمیر ترانس پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت فیروز بهرام، احیای دکل آسیب‌دیده خط زیاران – سیاه بیشه و... از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که قصد داریم تا قبل از اوج مصرف سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسانیم.

وی مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ تدارک دیده شده را چنین برشمرد: برنامه‌ها در سه دوره زمانی تنظیم شده است که در کوتاه مدت، عبور مطمئن از اوج مصرف سال ۱۴۰۱ است.

این مقام مسوول ادامه داد: در دوره میان مدت، هدف ما تبدیل وضعیت شبکه تحت پوشش برق تهران به حالت عادی طی دو سال آینده و در دوره بلندمدت، بازگشت شرکت به الگوی صنعت برق در دوره ۵ تا ۷ سال آینده است، البته پرداختن به امور پژوهشی و علمی و استفاده بیشتر از خلاقیت و نوآوری در اجرای طرح‌های شرکت و برجسته‌سازی وجوه فرهنگی و اجتماعی و جلب مشارکت مردم در مدیریت مصرف از دیگر برنامه‌های شرکت در سال آینده و سال‌های بعد خواهد بود.

قراگوزلو در باره برنامه شرکت برق منطقه‌ای با توجه به شعار سال یعنی تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، افزود: برای تحقق اهداف تولید دانش بنیان گام برمی‌داریم. یکی از محورهای اصلی تقویت و توسعه شبکه برق کشور، بکارگیری فناوریی های بومی و تولید داخل با محوریت شرکت‌های دانش بنیان داخلی است.

وی ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای تهران با بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان داخلی، برخی از نیازهای خود را در حوزه‌های فناوری‌های high-tech همچون تامین و تعمیرات پستهای GIS، تامین رله‌های حفاظتی، تامین تجهیزات مخابراتی، تامین بردهای سیستم کنترل نیروگاهی، افزایش سطح امنیت سایبری و تامین ربات‌های هوشمند بازرسی شبکه (در حوزه بازرسی هوایی شبکه خطوط و شبکه زیرزمینی تونل‌ها) تامین کرد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: شرکت برق منطقه‌ای تهران درنظر دارد طی سال ۱۴۰۱، همکاری خود را با مراکز فعال در حوزه شرکت‌های دانش بنیان همانند مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس جهت بهره مندی بیشتر از توانمندی این شرکت‌ها در سطح کشور توسعه دهد.

کد خبر 5454499

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای تهران وزارت نیرو صنعت برق مصرف برق تحريم اقتصادي روسيه قیمت نفت بانک مرکزی جنگ اوکراین رستم قاسمی جاده چالوس فرودگاه امام خمینی ره علی صالح آبادی روسیه سفرهای نوروزی شرکت های دانش بنیان سید احسان خاندوزی مصرف بنزین شرکت های دانش بنیان برق منطقه ای تهران شرکت برق منطقه ای برنامه ها پروژه ها سال ۱۴۰۱ شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در حاشیه مراسم رونمایی از پویش با انرژی که با حضور مسئولین صنعت برق و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص های مصرف برق؛ شدت مصرف انرژی در کشور است که این شاخص در کشور ما دو برابر متوسط جهانی است.

وی افزود: همیشه نیازمند این هستیم که مصرف بهینه داشته باشیم تا بتوانیم نیاز تقاضاهای جدید و بخش مولد کشور را تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه "هدف از این پویش این است که مشترکان تجاری و خانگی که 80 درصد تعداد مشترکان و 50 درصد مصرف دوران اوج مصرف کشور را تشکیل می دهند به کاهش مصرف تشویق کنیم"، گفت: به همین جهت جایزه و هم پاداش صرفه جویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از 80 میلیون جایزه به کسانی که کاهش مصرف برق داشته باشند و مستمرا این کار را تکرار کنند، داده خواهد شد، این مشترکان با این اقدام هم برق پایدار دریافت می کنند و هم بخش مولد کشور از انرژی بیشتری برخوردار خواهند بود و ما می‌توانیم به نقاط بسیار گرم و همچنین مراکز بیمارستانی، خدماتی و آموزشی برق مورد نیاز را ارسال کنیم.

رجبی مشهدی درباره تامین برق رمزارزها گفت: برای کسانی که به صورت مجاز استخراج رمزارز داشته باشند، پیش بینی شده از ساعت 2 بامداد تا 9 صبح که ساعت بار حداقل است بتوانند از برق استفاده کنند اما برای کسانی که بصورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می کنند جرایم سنگینی پیش بینی شده است اگر دستگاههای آنها شناسایی شود ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و بر اساس قوانین جدید امحا خواهد شد و قطعا جرایم سنگین از زمانی که تشخیص داده شود اعمال خواهد شد.

مدیر عامل توانیر خاطرنشان کرد: از هموطنان می خواهیم از طریق سامانه “برق من” گزارش رمزارزهای غیرمجاز را اعلام کنند این گزارش علاوه بر اینکه محرمانه خواهد ماند، می توانند از پاداش بهره مند شوند و متناسب با ماینرهایی که کشف می شود، عدد پاداش بیشتر می شود و به تامین برق پایدار کمک می کند.

وی درباره جایزه کاهش مصرف تصریح کرد: ما بیش از 42 مشترک صنعت برق داریم که از این تعداد حدود 32 میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند اگر این تعداد مشترک کاهش مصرف برق داشته باشند طی 21 هفته در نظر گرفته شده به صورت امتیازی از جوایزی که پیش بینی شده بهره مند خواهند شد، ممکن است مشترکین بیش از دو یا چند بار از این جوایز بهره مند شوند و محدودیتی در این جوایز وجود ندارد.

رجبی مشهدی بیان داشت: مشترکان خانگی و تجاری که 15 درصد مصرف را کاهش دهند به صورت قرعه کشی از جوایزی مثل خودرو برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: ما بر اساس میزان کاهش مصرف پاداش صرفه جویی پیش بینی شده، سال گذشته 40 درصد از مشترکان خانگی در این طرح مشارکت داشتند امیدواریم امسال با افزایش تعداد مشترکان صرفه جویی کننده انرژی بیشتری را به بخش مولد تحویل دهیم، قطعا منابع مورد نیاز از طریق صنایع انرژی بر کشور تامین خواهد شد و مشکلی در تامین اعتبار وجود ندارد. 

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه "پویش با انرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ادامه دارد"، گفت: اگر مشارکت مردم امسال نباشد ناترازی برق زیاد است اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود 14 هزار مگاوات بود پیش بینی این است امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود 10 تا 11 هزار مگاوات برسیم.

مدیر عامل توانیر درباره صادرات برق به عراق در تابستان سال جاری اظهار داشت: برنامه ما این است در دوره گرم سال حداکثر واردات را داشته باشیم و صادرات را در حداقل ممکن باشد قطعا متناسب با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

وی درباره خاموشی در تابستان بیان داشت: قطعا با مشارکت مردم نیازی به خاموشی نخواهد بود.

سخنگوی صنعت برق درباره شارژ خودروهای برقی گفت: مشکلی برای کسانی که در نظر دارند در ایستگاههای شارژ خودروهای برقی سرمایه گذاری کنند، وجود ندارد و از طریق درخواستی که به شرکتهای توزیع داده می سود، تامین برق خواهند شد، نرخ برق ایستگاههای شارژ نرخ تجاری یعنی 547 تومان به ازای هر کیلو وات ساعت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است