Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه توسعه مشاغل خرد و خانگی مشکل اشتغال را برطرف می‌کند گفت: حمایت از شرکت‌‌‌های دانش بنیان باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و خودکفایی صنعت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد،‌ آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار نوروزی با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و معاونانش با تاکید بر لزوم شناسایی استعدادهای جوانان به ویژه در حوزه‌های فنی و صنعتی اظهار داشت: کشورهای خارجی همواره به دنبال جذب جوانان با استعداد ما هستند در حالی که اگر از این جوانان حمایت شود، می‌توانند برای صنعت کشور بسیار مفید باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید ضمن حمایت از این جوانان به آنها مسئولیت سپرده شود، افزود: در حال حاضر ضعف صنعت ما، تولید ماشین‌آلات  و قطعات صنعتی است، در صورتی که با در اختیار گذاشتن امکانات، از جوانان با استعداد و دارای دانش فنی بخواهیم قطعات یدکی و ماشین آلات را بسازند، هم به حفظ استعدادها و شکوفا کردن آنها کمک می‌شود و هم صنعت در مسیر خودکفایی و پیشرفت قرار می‌گیرد.

ناصری گفت: استعداد جوانان کشور ما بی‌شک از بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است اما به دلائلی از جمله، چون غربی‌ها نمی‌خواستند کشور ما پیشرفت کنند، مسیر آموزش آنها را به نحوی ترسیم کرده‌اند که خلاقیت، تفکر و تعقل کمتر در آن جایگاهی داشته باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به پیشرفت‌هایی که در حوزه دفاعی و نانو در کشور اتفاق افتاده است، افزود: به طور قطع با اندکی حمایت می‌توان در حوزه‌های صنعتی نیز جوانان این مرز و بوم را به پیشرفت رساند و از واردات ماشین‌آلات و قطعات بی‌نیاز شد.

برنامه اشتغال‌زایی با اولویت بومی‌گزینی در ایران‌خودرو خراسانعضو کمیسیون عمران مجلس: از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حمایت می‌کنیم/ مجلس در کنار دولت قرار دارد

وی با تاکید بر راه‌اندازی صنعت پوشاک عنوان کرد: کشور و استان ما به صنعتی زودبازده و مناسب حال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و زنان نیاز دارد و صنعت پوشاک می‌تواند این نیاز را برطرف کند.

ناصری تاکید کرد: این صنعت به سرمایه هنگفت نیاز ندارد و با سرمایه‌های خرد مردم نیز می‌توان به راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک حتی کارگاه‌های خانگی اقدام کرد.

وی تصریح کرد: با برندسازی و ارائه کارهای با کیفیت می‌توان به سرعت در صنعت پوشاک به پیشرفت رسید اما لازم است مقدمات قطع واردات پوشاک یا به حداقل رساندن آن از کشورهایی نظیر چین و ترکیه اقدام شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم یزد در این زمینه به سرعت ورود کند و با توسعه صنعت پوشاک بتوانیم اشتغالی پاک، کم آبخواه، زودبازده، مناسب طیف بیکار استان و کاربردی ایجاد کنیم ضمن اینکه با راه‌اندازی این صنعت، زنجیره صنعت پوشاک از کشت پنبه تا ریسندگی و بافندگی و غیره نیز فعال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه یزد بهشت سرمایه‌گذاری ایران است، به بیان ظرفیت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری در استان یزد پرداخت.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت پوشاک استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است