Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:23:09 GMT

سایت پسماند بخش خلجستان قم نیازمند ساماندهی است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۹۳۸۱

سایت پسماند بخش خلجستان قم نیازمند ساماندهی است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر دستجرد قم گفت: بخش خلجستان دارای ظرفیت های بسیار ارزشمند زیست محیطی بوده و گونه های متنوع گیاهی و جانوری در منطقه شکار ممنوع قاهان و کهندان وجود دارند.

وی با بیان اینکه بخش خلجستان به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان مطرح است، اظهار داشت: در ناحیه صنعتی دستجرد دو واحد آلاینده تولید و تغلیظ قیر وجود داشت که به دلیل شکایت های مردمی و توریستی بودن منطقه، این دو واحد با پیگیری های اداره کل محیط زیست به شهرک صنعتی محمودآباد منتقل شده و سیستم تولید آنها نیز بهبود یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: در حال حاضر دو درخواست جهت توسعه ناحیه صنعتی دستجرد و ایجاد ناحیه صنعتی قاهان وجود دارد که پس از بررسی های کارشناسی لازم و با توجه به مزیت های نسبی منطقه در بخش گردشگری، پاسخ این استعلامات داده خواهد شد.

وی وجود برخی اشکالات و نواقص در سایت دفع پسماند بخش خلجستان و شهرد دستجرد را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید با برنامه ریزی لازم، این اشکالات هرچه سریعتر برطرف شده و در صورت تأمین اعتبارات و تسهیلات لازم، می توان یک دستگاه زباله سوز در این سایت راه اندازی نمود.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع در غرب و شمال غرب استان قم قرار دارد؛ این بخش دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان است.

برچسب‌ها قم مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست قم قم مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست قم بخش خلجستان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی