Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده قطور به واجدان شرایط این منطقه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بازسازی ۹۳ درصد واحدهای خسارت دیده از زلزله ۲ سال پیش این منطقه به اتمام رسیده و اقدامات برای تکمیل هفت درصد باقی مانده نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: در این زمین لرزه، هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و بازسازی بود که همه آن ها در کمترین زمان ممکن و با پرداخت تسهیلات لازم مورد بازسازی قرار گرفته و به اتمام رسید.

بدلی اضافه کرد: در این زلزله همچنین چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده نیاز به احداث مجدد داشت که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد احداث شده و روستاییان زیر سقف خانه‌های نو اسکان یافته اند.

وی گفت: همچنین همراه با بازسازی واحدهای مسکونی، تکمیل زیرساخت‌های منطقه از جمله احداث پل‌های خسارت دیده و اجرای طرح‌های هادی نیز در دستور کار قرار گرفت که تاکنون در این زمینه نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد کارگاه شن و ماسه در کنار مناطق آسیب دیده و تحویل انواع مصالح ساختمانی به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال به مردم روستاهای منطقه به روند بازسازی در این مناطق شتاب بخشید.

به گزارش ایرنا، هزار نفر از روستاییان این منطقه نیز که در شهرهای دیگر استان سکونت دارند، هنوز برای دریافت تسهیلات و بازسازی اقدام نکرده اند.

در پی وقوع ۲ زمین زلزله ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری در اسفند سال ۱۳۹۸ بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ واحد در شهر قطور خوی و ۲۸ روستای این بخش بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دید.

برچسب‌ها قطور آذربایجان غربی خوی ارومیه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطور آذربایجان غربی خوی قطور آذربایجان غربی خوی ارومیه زلزله میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد آئینی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده با اشاره به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر ادامه داد: بیشتر معابر محله‌های ۱۰ گانه محروم و کم برخوردار این شهرستان آسفالت ریزی شد و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند.

آیینی اضافه کرد: سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی شد با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا شود که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است اظهار کرد: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین است و امیدواریم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل