Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتهام روسیه علیه جمهوری آذربایجان درخصوص نقض توافق آتش‌بس با ارمنستان، واکنش تند باکو را به همراه داشت.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد ارتش جمهوری آذربایجان با انجام حملاتی هوایی علیه نواحی تحت مناقشه، آتش‌بس نوامبر سال ۲۰۲۰ با ارمنستان را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشته است، نیروهای باکو با ورود به منطقه‌ای که حوزه مسئولیت صلح‌بان‌های روسی است، در آنجا پست دیدبانی دایر کرده‌اند. آن‌ها همچنین چهار حمله به‌وسیله پهپادهای ترکیه‌ای «بیرق‌دار» انجم دادند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای جداگانه درخصوص افزایش دوباره تنش در منطقه قره‌باغ هشدار داده و ابراز نگرانی کرد.

در مقابل، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بیانیه‌های روسیه را محکوم کرده و اعلام کرد این اظهارات «خلاف واقع» هستند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، نیروهای غیرقانونی ارمنستان قصد داشتند که علیه یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان خرابکاری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است،در پی اقدامات فوری که اتخاذ شد، نیروهای ارمنستانی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

پس از آن که مسکو توافق آتش‌بس را با میانجیگری انجام داد و به ۴۴ روز خصومت بین ارمنستان و  جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی پایان داد، نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه مستقر شدند. این دو کشور بارها همدیگر را به تخلف و نقض  آتش بس متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ارمنستان آتش بس قره باغ جمهوری آذربایجان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، روسیه، تانک‌ها و تسلیحات غرب را که از نیروهای اوکراینی به غنیمت گرفته است، در «پارک پیروزی» واقع در مسکو به نمایش گذاشته و قرار است این نمایشگاه از تاریخ اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) برای عموم افتتاح شود.

نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو کد خبر 848037 منبع: ایسنا برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه اوکراین

دیگر خبرها

  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم