Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردازنده‌ی گرافیکی چینی Fenghua شماره یک به‌عنوان تراشه‌ی کلاس 4K تأییدیه‌ی سازگاری و اجرای پایدار در سیستم‌عامل Tongxin UOS را دریافت کرد. گفته می‌شود این پردازنده از نظر عملکرد در سطح جی‌فورس RTX 3060 است.

پردازنده‌ی گرافیکی Fenghua شماره یک به‌تازگی نقطه‌ی عطف مهمی را برای پذیرش گسترده در چین، پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پردازنده‌ی گرافیکی که توسط Xindong Technology و Innosilicon توسعه داده شده، اولین‌ بار در نوامبر ۲۰۲۱ معرفی شد و حدود یک ماه بعد از معرفی، چند شاخص عملکرد از آن دردسترس قرار گرفت که نشان از عملکرد درخورتوجه این تراشه داشت. ITHome گزارش داده است که این پردازنده‌ی گرافیکی اکنون گواهینامه‌ی اجرای پایدار و عملکرد فوق‌العاده را روی سیستم‌عامل Tongxin UOS دریافت کرده است.

به گزارش تامزهاردور، سیستم‌عامل Tongxin UOS در چین اهمیت زیادی دارد زیرا به‌عنوان یک طرح دولتی در رقابت با ویندوز توسعه داده شده است. این سیستم‌عامل برپایه‌ی لینوکس دبیان ساخته شده و از جدیدترین تراشه‌های چینی پشتیبانی می‌کند، بنابراین دریافت گواهینامه‌‌ی Fenghua شماره یک گامی مهم در کنار پشتیبانی از محصولات نیمه‌هادی طراحی‌شده در چین از جمله پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی Zhaoxin، و پردازنده‌هایی مثل Sunway و Loongson است.

ظاهراً Fenghua شماره یک برای ارائه‌ی راهکاری چینی به‌منظور سرعت بخشیدن به گرافیک و سایر وظایف پردازنده‌ی گرافیکی، کاملاً مناسب است. پیش از این گفته شده بود که Fenghua شماره یک براساس معماری PowerVR طراحی شده است، اما درحال‌حاضر نمی‌توان این مورد را با اطمینان تأیید کرد.

پردازنده‌ی گرافیکی Fenghua شماره یک، گواهینامه‌ی سازگاری کامل با سیستم‌عامل Tongxin UOS را به‌ دست آورده است. این پردازنده‌ی گرافیکی اولین کارت گرافیک چینی با کیفیت بالای 4K و در سطح سرور است که این گواهی را دریافت کرده است. منابع چینی اعلام کرده‌اند که عملکرد این پردازنده‌ی گرافیکی عالی و مصرف انرژی آن بهینه است و برای دستیابی به پیشرفت‌های عملکردی به‌طور کامل از چارچوب‌های گرافیکی رایج ازجمله OpenGL/OpenGL ES/OpenCL/Vulkan پشتیبانی می‌کند.

منبع: زومیت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پردازنده ی گرافیکی سیستم عامل Tongxin UOS ی Fenghua شماره یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم

نیم قرن قبل، در ایران انواع گواهینامه از سه نوع به دو نوع کاهش یافت.

به گزارش اطلاعات آنلاین، نیم قرن پیش مسئولان به این نتیجه رسیدند که دو نوع گواهینامه پایه یک و دو برای رانندگی کفایت می‌کند.

روزنامه اطلاعات اول اسفند ۱۳۵۲ گزارشی از تغییر تقسیم بندی انواع گواهینامه رانندگی منتشر کرد. همچنین در ادامه عکس‌هایی از اعمال قانون یک افسر راهنمایی رانندگی زن در خیابان‌های تهران نیم قرن پیش تماشا کنید.

دیگر خبرها

  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد