Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران برنامه های گذر از اوج مصرف برق این کلانشهر در سال 1401 را تشریح کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که گذر مطمئن و مطلوبی در زمان اوج بار مصرف در سال 1401 داشته باشیم.

به گزارش «انرژی امروز» حبیب قراگوزلو، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران می‌گوید: یکی از دغدغه‌های ما مدیریت مصرف در زمان اوج بار است و در این رابطه جلساتی با حضور مدیران عامل شرکت‌های توزیع منطقه و همکاران معاونت‌های مختلف شرکت داشتیم و راهکارهایی ارائه شده است تا بتوانیم این بازه زمانی حساس را پشت سر بگذاریم و مردم بدون نگرانی و دغدغه به زندگی و کسب و کار خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این گفت و گو به شرح زیر است:

 

برای گذر مطمئن از اوج بار سال 1401 چه تمهیداتی دارید؟

برای این کار چندین نشست هماهنگی و بازدید داشتیم و در تمامی این برنامه ها سعی کردیم پروژه‌های اولویت‌دار و زیرساختی را مشخص و اعتبارات لازم را برای این پروژه‌ها پیش‌بینی و آنها را هر چه سریع‌تر به شبکه برق متصل کنیم تا در زمان اوج مصرف اشکالی پیش نیاید. برای این کار لازم بود با همکاری همه مدیران و کارشناسان، تخصیص‌ها را هدفمند کنیم تا تحقق پروژه‌ها هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد، البته در این مسیر چالش‌هایی هم وجود داشته و دارد؛ مانند تامین نقدینگی موردنیاز پروژه‎ها از منابع مختلف، رفع معارضین برای انجام پروژه‎های خطوط و تبیین راهکارهای فنی و اجرایی که تلاش داریم با اراده و همدلی بیشتر بر این چالش‌ها غلبه کنیم.

طرح‌های ویژه شرکت برق منطقه‌ای برای گذر از پیک بار سال 1401 چه پروژه‌هایی هستند؟

توسعه و تقویت ترانس سوم پست 63/230شهریار، تقویت پست 63/230کیلوولت قیطریه، تقویت هادی خط امین‌الاشرافی (تهرانپارس)- الغدیر- ازگل، احداث پست شهرک صنعتی دماوند 2 و ارتباطات مربوط، توسعه و تقویت پست شهر قدس 1، تکمیل ارتباطات واوان (بهارستان – واوان) همراه با برقراری ارتباطات میان‌آباد، تکمیل خط 63کیلوولت ورامین400-ورامین1، ورود و خروج تهرانپارس- عامری، تقویت پست 20/63کیلووات تربیت معلم، تامین ترانس 230/400 کیلوولت پست امین‌الاشرافی (ترانس سوم) ، تعمیر ترانس پست 230/400 کیلوولت فیروز بهرام، احیای دکل آسیب‌دیده خط زیاران – سیاه بیشه و… از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که قصد داریم تا قبل از اوج مصرف سال 1401 به بهره‌برداری برسانیم.

و مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای سال 1401 دارید…

برنامه‌های ما همانطور که قبلا اعلام شد در سه دوره زمانی تنظیم شده است که در کوتاه مدت، عبور مطمئن از اوج مصرف سال 1401 است که در همین گفتگو مطرح شد، ولیکن در دوره میان مدت ، هدف ما تبدیل وضعیت شبکه تحت پوشش برق تهران به حالت عادی طی دو سال آینده و در دوره بلندمدت ، بازگشت شرکت به الگوی صنعت برق در دوره 5 تا 7 سال آینده است، البته پرداختن به امور پژوهشی و علمی و استفاده بیشتر از خلاقیت و نوآوری در اجرای طرح‌های شرکت و برجسته‌سازی وجوه فرهنگی و اجتماعی و جلب مشارکت مردم در مدیریت مصرف از دیگر برنامه‌های شرکت در سال آینده و سال‌های بعد خواهد بود.

شرکت برق منطقه‌ای با توجه به شعار سال یعنی تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، چه برنامه‌ای برای سال جدید دارد؟

در راستای تحقق اهداف تولید دانش بنیان گام برمی‌داریم. یکی از محورهای اصلی تقویت و توسعه شبکه برق کشور، بکارگیری فناوری‌های بومی و تولید داخل با محوریت شرکت‌های دانش بنیان داخلی است. در این راستا شرکت برق منطقه‌ای تهران با بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان داخلی، برخی از نیازهای خود را در حوزه‌های فناوری‌های high-tech همچون تامین و تعمیرات پستهایGIS ، تامین رله‌های حفاظتی، تامین تجهیزات مخابراتی، تامین بردهای سیستم کنترل نیروگاهی، افزایش سطح امنیت سایبری و تامین ربات‌های هوشمند بازرسی شبکه( در حوزه بازرسی هوایی شبکه خطوط و شبکه زیرزمینی تونلها) تامین نمود.

همچنین شرکت برق منطقه‌ای تهران درنظر دارد طی سال 1401، همکاری خود را با مراکز فعال در حوزه شرکت‌های دانش بنیان همانند مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس جهت بهره مندی بیشتر از توانمندی این شرکت‌ها در سطح کشور توسعه دهد.

برچسب هاپیک مصرف تهران (استان تهران) شرکت برق منطقه ای تهران (توانیر تهران) کمبود برق

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پیک مصرف تهران استان تهران کمبود برق آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت برق منطقه ای تهران شرکت های دانش بنیان برنامه ها پروژه ها اوج مصرف شرکت ها سال 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

موضوع مسکن کارگران در ایران یک معضل پیچیده و چندوجهی است که تأثیر بسزایی بر رفاه کلی و کیفیت زندگی مردم دارد. با توجه به جمعیت شاغل زیاد در ایران، برای دولت ضروری است که تامین مسکن مناسب و مقرون به صرفه را برای تضمین سلامت و بهره وری کارگران در اولویت قرار دهد.

یکی از چالش های اصلی کارگران در ایران نبود گزینه های مسکن ارزان قیمت است. نرخ تورم بالا و کمبود واحدهای مسکونی موجود، یافتن مسکن مناسب را برای کارگران دشوار کرده است که منجر به ازدحام بیش از حد، هزینه های بالای اجاره و شرایط زندگی نامرغوب شده است. این امر نه تنها بر سلامت جسمی و روانی کارگران تأثیر می گذارد، بلکه مانع از توانایی آنها برای عملکرد مؤثر در محل کار می شود.

برای حل این موضوع، دولت باید اقدامات پیشگیرانه ای برای افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت برای کارگران انجام دهد. این امر با راهبردهای مختلفی از جمله تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن، ارائه اعتبارات بانکی برای پروژه های مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران قابل تحقق است. با تسهیل ساخت واحدهای مسکونی جدید، دولت می تواند کمبود مسکن را کاهش دهد و گزینه های مقرون به صرفه تری برای کارگران ایجاد کند. تامین مسکن برای کارگران یک جزء حیاتی در تلاش برای بهبود شرایط زندگی برای جمعیت شاغل ایران است. ابتکار دولت برای تخصیص زمین مناسب، هدایت اعتبارات بانکی به ساخت مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران می تواند راه حلی قوی برای بحران مسکن باشد.

دولت با توانمند ساختن کارگران برای مشارکت در ساخت مسکن خود از طریق اعطای زمین به آن‌ها، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین مجوز ساخت خانه تک‌طبقه، به چندین هدف مهم دست می یابد. اولاً، مشارکت بیشترین جمعیت فعال کارگری کشور در تولید مسکن را تقویت می کند و منجر به افزایش رشد اقتصاد می شود. ثانیاً، به نگرانی مهم کارگران در مورد دسترسی به مسکن ارزان قیمت نیز پایان خواهد داد و در نهایت، در رکود اقتصادی فعلی، که در آن ساخت و ساز مسکن به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی عمل می کند، این ابتکار آماده است تا فعالیت های اقتصادی را در بیش از 130 بخش مرتبط تحریک کند.

در پایان، تمرکز دولت بر حل مسئله مسکن کارگران در ایران نشان‌دهنده یک موضوع بسیار مهم و کلیدی مورد تاکید رهبری در زمینه خوب کردن حال مردم است و نیاز به تامین زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین توسعه افقی شهرها دارد که نه تنها شرایط زندگی برای جمعیت شاغل و کارگر با حدود نیمی از کل جمعیت کشور را بهبود می‌بخشد، بلکه رشد اقتصادی را از طریق افزایش فعالیت ساخت و ساز مسکن به پیش می‌برد. دولت با توانمندسازی کارگران برای مشارکت در ساخت خانه های خود و تسهیل دسترسی به منابع، راه را برای آینده ای پایدارتر و مرفه هم برای افراد و هم برای کل اقتصاد هموار می کند.

دیگر خبرها

  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران