Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@15:27:26 GMT

مشارکت 1100 دانش آموزخراسان‌جنوبی در المپیاد علمی 1401

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۹۸۴۷

مشارکت 1100 دانش آموزخراسان‌جنوبی در المپیاد علمی 1401

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در اولین نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان اظهارداشت:  ۱۸۸ دانش‌آموز استان درمرحله اول المپیادعلمی دانش‌آموزان کشور پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان پذیرفته شده خراسان‌جنوبی در این مرحله نسبت به سال گذشته  ۳۷ نفر رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مرحله دوم آزمون‌های المپیاد علمی دانش‌آموزان کشور در نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

واقعی یادآور شد: پس از اعلام نتایج این مرحله تعداد راه یافته به مرحله سوم مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴ نفر از دانش‌آموزان مستعد استان مجوز حضور در مرحله سوم المپیاد را کسب کردند.

طرح‌های دانش آموزان پژوهنده خراسان‌جنوبی قابلیت تجاری‌سازی شدن دارد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: کسب یک مدال نقره وسه مدال برنز، محصول حضور دانش آموزان در مرحله سوم المپیاد علمی دانش‌آموزان کشور در سال گذشته بود که امید است امسال وضعیت بهتری داشته باشیم.

واقعی بر معرفی ایده‌ها و طرح‌های ناب، مبتکرانه و خلاقانه دانش‌آموزان استان به شرکت‌های دانش بنیان فعال در استان تأکید کرد.

وی ابراز داشت: طرح‌های دانش‌آموزان پژوهنده خراسان‌جنوبی  قابلیت تجاری سازی شدن داشته و توانایی پذیرش در چار چوب شرکت‌های دانش‌بنیان و علم و فن‍اوری را دارند.

دبیر شورای آموزش وپرورش خراسان‌جنوبی بر لزوم تربیت دانش آموزان پژوهنده درمدارس استان تاکید کرد.

واقعی ادامه داد: درچارچوب سندتحول برنامه‌های مناسبی برای تقویت فعالیت‌های تک تک دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی درنظرگرفته شده است.

دانش‌آموزان باید در مواجهه با مشکلات عقب ننشینند و به سراغ حل مسائل بروند

وی گفت:  اختصاص سرانه پژوهشی به دانش آموزان، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی معلمان پژوهنده این دانش‌آموزان و حمایت از معلمان راهنمای پژوهش‌های دانش آموزی از مهمترین برنامه‌های پیش‌رو هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: دانش‌آموزان باید یاد بگیرند در مواجهه با مسائل عقب ننشینند و سراغ حل مسائل بروند.

واقعی یادآور شد: دانش‌آموزان باید در طول ۱۲ سال تحصیل با نیازهای واقعی خود و خراسان‌جنوبی آشنا شده و بتوانند در مورد مسائل مختلف علمی، عقیدتی، تربیتی،فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی استان تأمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: شناخت نظام و مسائل باید در فضایی خارج از تعلیم و تربیت رسمی نیز جایگاهی داشته باشد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد 200نفری واقعی خراسان جنوبی کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شاهین دژ به امامت حجت الاسلام مرادی امام جمعه شاهین دژ برگزار شد.

امام جمعه شاهین دژ باتبریک فرارسیدن هفته معلم به نقش و جایگاه این قشر زحمتکش اشاره کرد وگفت: معلمان ازافراد کلیدی جامعه هستند که نقش مهمی در پرورش نیروهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی درزندگی دانش آموزان دارندومی توانند دانش آموزان را که آینده سازان جامعه هستند و درآینده نقش ایفامی کنند هدایت وراهنمایی کنندتابتوانند آینده ی جامعه خود را به دست خود رقم زنند.

او بابیان اینکه بحث جنگ نرم دشمنان در مسایل سیاسی روز بسیار خطرناک است معلمان را حافظان و مدافعان فرهنگ اسلامی دانست که با در اختیار گذاشتن اطلاعات وآگاهی دادن به دانش آموزان ،آنان را از قصد وهدف دشمنان آگاه می سازند.

امام جمعه شاهین دژ سپس با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع ) به جایگاه رفیع علمی این امام همام در تربیت شاگردان زیاد اشاره کرد وگفت: امام جعفر صادق (ع) شاگردان بسیاری را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و... آموزش دادند به‌طوری که چهره‌های علمی بزرگ و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند.

دیگر خبرها

  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی