Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@08:33:44 GMT

نشست نقب، ارسال پیام به تهران است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۹۸۵۳

نشست نقب، ارسال پیام به تهران است

مقام نظامی پیشین اسرائیل گفت: دلیل اصلی برگزاری نشست نقب با حضور وزرای خارجه ایالات متحده، رژیم صهیونیستی، مصر، بحرین، امارات و مغرب، ارسال یک پیام آشکار به تهران در شرایط خاص جاری در منطقه است.

به گزارش مشرق به نقل اسپوتنیک "آموس گیلعاد"، رئیس سابق بخش سیاسی و امنیتی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر قدس، انگیزه اصلی برگزاری نشست "نقب" را تلاش برای تشکیل یک استراتژی با برخی از کشورهای عربی و دادن پیام به ایران عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این نشست که ابتدا قراربود در بیت المقدس برگزار شود ولی بعد محل برگزاری آن به شهر نقب در جنوب سرزمینهای اشغالی تغییر کرد. از لحاظ توسعه دایره همکاری کشورهای عربی با اسراییل با هدف ارتقای جایگاه منطقه ای اسراییل اهمیت دارد و برگزاری این نشست عربی –امریکایی در سرزمینهای اشغالی یک پیام آشکار خطاب به ایران و "جریان تروریستی سنی "در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی این نشست را یک دیدار سیاسی-تاریخی خوانده است.  

 "یائیر لاپید"  افزود: در این نشست، موضوعات مختلف سیاسی بویژه پرونده هسته ای ایران بررسی می شود.

وزیر خارجه آمریکا شنبه شب وارد سرزمین های اشغالی شد و قرار است با نفتالی بنت نخست وزیر، یائیر لاپید وزیر خارجه و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کند.

 با تنها ماندن عربستان و امارات در مقابل حملات یمنی‌ها و نیز اوکراین در برابر روسیه، همپیمانان آمریکا در منطقه از آینده مبهم خود و بدعهدی‌های ایالات متحده بیمناک شده‌اند. آمریکایی ها نیز با برگزاری نشست‌هایی از این دست، در تکاپو برای اطمینان بخشی به همپیمانان خود در منطقه از تداوم حمایتهای خود از آنان حتی پس از توافق احتمالی مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند.  

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که "ایمان الصفدی" وزیر امور خارجه اردن گفته است در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت برجام بحرین مغرب جنگ رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی حملات یمنی ها اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری های دو طرف افزود:   برای حل مسائل امنیتی منطقه ای و بین المللی ، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب اسیا،  حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین  بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی