Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیادمسکن استان گفت: از حدود یک‌هزار و 700 واحد احداثی شهرستان دنا تاکنون تعداد یک‌هزار و 500 واحد سقف زده شده که از این تعداد، هنوز 500 واحد باقی مانده و مابقی تکمیل و تحویل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس 29بهمن ماه سال 99 ساعت 22 و 5 دقیقه زلزله‌ای در مقیاس 5 و 6 دهم ریشتر شهر سی‌سخت، مرکز شهرستان دنا و روستاهای اطراف و نیز شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمین لرزه تلفات جانی نداشت اما علاوه بر خسارت شدید به منازل مسکونی مردم، حدود 67 نفر مصدوم برجای گذاشت. چند روز پس از زلزله اول، روز 6 اسفندماه زلزله دیگری با قدرت 4 و 5 دهم ریشتر دوباره شهر سی‌سخت را لرزاند که 14 نفر مصدم برجای گذاشت.

در زلزله دوم منازلی که ترک خوردگی و خسارت کمتری از زلزله قبلی دیده بودند در این زمین لرزه خسارت بیشتر و شدیدتری دیده و حتی غیرقابل سکونت شدند. طی این زلزله یک‌هزار و 700 واحد منزل مسکونی شهری و روستایی احداثی و تعداد 2 هزار و 700 واحد منزل مسکونی تعمیری شهری و روستایی در این شهرستان زلزله زده دچار خسارت شدند و مردم را آواره کوچه و خیابان کرد و مجبور شدند در سرمای سوزان دنا به کانکس و چادر پناه ببرند.

در یک اقدام جهادی و اثر گذار با ورود سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از ۳۰۰ عدد کانکس بزرگ هدیه رهبر انقلاب در اختیار زلزله زدگان گذاشته شد تا از سوز و سرمای زمستان در امان باشند که هنوز هم بعد از گذشت بیش از  یک سال از زلزله کانکس‌های سپاه سرپناه بسیاری از مردم شهر سی سخت است.

برخی از مالکان ساختمان‌های نیمه‌کاره شهر سی‌سخت از عدم پرداخت تسهیلات سفر رئیس‌جمهور از سوی بانک‌ها گلایه داشته و می‌گویند چنانچه بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی تخصیص یافته سفر رئیس‌جمهور زودتر اقدام کنند آنها نیز سال نو را در منازل خود جشن می‌گیرند.

رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد با سفری یک ساعته به شهر سی‌سخت مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای زلزله زدگان مصوب کرد و قرار شد ظرف مدت یک هفته به حساب زلزله زدگان واریز شود ولی با گذشت ۴ ماه از سفر رئیس جمهور به شهر سی‌سخت هنوز بسیاری از زلزله زدگان این ۵۰ میلیون را دریافت نکرده و بلاتکلیف مانده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: زلزله زدگان رئیس جمهور شهر سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900169

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است