Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و کاهش قیمت کودهای پایه ای مبنایی برای تولید بهتر و افزایش بهره وری و رسیدن به خودکفایی و خود اتکائی در بحث گندم خواهد بود، گفت: افزایش قیمت گندم تاثیری در افزایش نرخ آرد و نان نخواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عطاءالله هاشمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو خرید گندم، بارقه ها و جرقه های امید را در دل کشاورزان به خصوص گندمکاران روشن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه قیمت پایه به علاوه هدیه خوبی که از طرف هیئت دولت و ریاست محترم جمهور برای خرید تضمینی گندم اعلام شد، مورد رضایت و خوشحالی کشاورزان قرار گرفت و مطمئناً کشاورزان با مدیریت بهتر و تولید بیشتر و با تعهد به عدم فروش گندم خود به مشتری دیگری غیر از چرخه دولتی پاسخ مناسب و قدرشناسانه ای به این زحمات و توجهات خواهند داد.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی غلات و کمبود در بازارهای جهانی و رقابت گندم با نهاده های دامی در کشور، نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هر کیلو محصول در شورای قیمت گذاری مصوب شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: از هیئت دولت تقاضا کردیم که مبلغی را به عنوان جایزه برای گندم در نظر بگیرد که در نهایت نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید هر کیلو گندم مورد موافقت قرار گرفت

وی قیمت گذاری جدید گندم را حاصل تلاش مجلس، شورای قیمت گذاری، وزارت جهادکشاورزی و تلاش مجموعه دولت دانست و گفت: با تعیین نرخ مناسب، انتظار می رود گندمهای تولید شده که سالهای گذشته به سمت نهاده های دامی و قاچاق می رفت امسال توسط دولت خریداری شود تا به خوداتکایی در این خصوص برسیم.

هاشمی افزود: به طور حتم قیمت گذاری به نحوی تعیین شده است که خرید تضمینی گندم به نحو خوبی انجام شود و حجم خرید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مردم نگرانی در خصوص قیمت نان نداشته باشند، اظهارداشت: همیشه دولت یارانه ای برای نرخ نان برای اقشار آسیب پذیر در نظر می گیرد بنابراین تعیین نرخ خرید تضمینی گندم تاثیری بر نرخ آرد و نان دولتی نخواهد داشت.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید گندم به ۱۰ میلیون تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که با این وجود نیازی به واردات نداریم یا در صورت نیاز واردات کاهش می یابد.

هاشمی اظهار کرد: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی برای ماه های فروردین و اردیبهشت، سال خوبی برای تولید گندم خواهیم داشت که با این وجود دیگر خبری از قاچاق و جایگزینی با نهاده های دامی نیست.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی سازمان هواشناسی امیدواریم که شاهد تولید بیشتر از مزارع دیم باشیم به طوریکه حداقل با افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی خرید نسبت به سال قبل تولید به ۸ تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

هفته گذشته در جلسه هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که از این میزان، مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان اصل قیمت تعیین شده و یکهزار تومان به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عطاءالله هاشمی گندم رئیس بنیاد ملی گندمکاران رئیس بنیاد ملی گندمکاران خرید تضمینی گندم هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است