Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:18:44 GMT

نخستین خزانه‌گیری برنج سال ۱۴۰۱ در آستارا انجام شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۰۵۵۵

نخستین خزانه‌گیری برنج سال ۱۴۰۱ در آستارا انجام شد

ساسان کارجویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: امروز اولین خزانه گیری ایستگاهی برنج سال جاری در آستارا از نوع شیرودی در شالیزاری به مساحت نیم هکتار با مالکیت آقای شیرینعلی مردانه و در اجاره آقای مهدی قناد در منطقه ویرمونی این شهرستان ایجاد شد.

وی ایجاد نخستین خزانه برنج در شالیزارها را نشانه آغاز فصل تولید بذر و کشت برنج اعلام کرد و افزود: خزانه برنج در گیلان به تمبیجار معروف است و به قطعه زمین کوچک و محصور در داخل یا خارج شالیزار گفته می شود که بذرهای داخل آن بعد از گذشت دو تا سه هفته برای نشا آماده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی آستارا ادامه داد: خزانه نزد برنجکاران از اهمیت خاصی برخوردار است و به طور معمول در هر ۱۰۰ متر مربع خزانه  در شرایط مناسب از نظر آب، نور و فضا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بذر برنج نگهداری می شود.

او گفت: بیش از نیمی از ۶ هزار بهره بردار کشاورزی در آستارا، شالیکار هستند و در سال گذشته از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار این شهرستان، ۱۴ هزار تن شلتوک برنج به دست آمده بود.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آستارا تولید داخلی بازار محصولات برنج گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آستارا تولید داخلی وزارت جهاد کشاورزی آستارا تولید داخلی بازار محصولات برنج گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان

سید عماد شاهرخی در جلسه با کارشناسان خصوص انعقاد و اهداف قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از این قرارداد توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به همکاری و تعامل بسیج با سازمان جهاد کشاورزی گفت: جهاد و سپاه همواره چه در زمان جنگ و چه در زمان کنونی و حوزه‌ی تولید دوشادوش هم پای کار هستند.
وی بیان کرد: با توجه به روحیه‌ی جهادی نیروهای سپاه و بسیج و همراهی همیشگی آن‌ها امیدواریم بتوانیم با مشارکت با سپاه و بسیج در راستای تحقق شعار سال اقدامات خوبی انجام دهیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اجرای کانال‌های آب‌بر که توسط سپاه انجام شده و ایستگاه پمپاژ کلین که توسط بسیج در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه‌ها از پیشرفت خوب و قابل توجهی برخوردارند، ضمن این‌که جهاد کشاورزی بر نظارت خود بر پروژه‌ها راسخ بوده و جدیت عمل دارد، سپاه نیز با همکاری به تمام معنا و اجرای پروژه‌ها به نحو احسن اعلام آمادگی کرده است.
احسان جهانبخش فرمانده بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان نیز توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه‌ها ارائه داد و اظهار داشت: تعامل خوبی بین جهاد کشاورزی و بسیج در پیشبرد اهداف وجود دارد و سازمان جهاد همچون بسیج به‌صورت جهادی پای کار است تا کارهای اجرایی را پیش ببرد.
وی تاکید کرد: فعالیت کارهای اجرایی متوقف نخواهد شد و ادامه‌ی کار انجام می‌گیرد و پروژه‌هایی را اجرا خواهیم کرد که سازمان در اولویت کاری خود داشته باشد و به ما ابلاغ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان