Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، درپی انتشار گزارش تصویری «پرستاری خواهرانه لیلا و گزارش ۲۰ سال پرستاری در منزل / ‏‬ معلولان ضایعه نخاعی چشم انتشار حمایت» که در خبرگزاری مهر منتشر شده است، با دستور رئیس کمیته امداد کشور، رسیدگی به وضعیت این خانواده نیازمند در دستور کار کمیته امداد مازندران قرار گرفت و حجت الاسلام بشیر عالیشاه عصر یکشنبه به دیدار خانواده لیلا و حمید در سوادکوه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان لیلا و حمید، عاشقانه ای است که بیش از ۲۰ سال از جوانی خود را به پای برادری که معلول ضایع نخاعی است، سپری کرده است و همچنان پای این عشق ایستاده است. حمید برادر بزرگ‌تر ۴۴ سال سن دارد و در سال ۷۸ درحین کار دچار برق گرفتگی شد و خواهرش لیلا، مونس و همدم سال‌های خانه نشینی و عزلت است. مادر خانواده سال ۸۱ آسمانی شد و از آن پس لیلا مادر و پرستار برادر شد.

جمجمه «حمید» مصنوعی است، جراحی پلاستیک صورت کرده و از ناحیه ریه، قفسه سینه، کمر و پا دچار آسیب شده و این روزها به خاطر هزینه‌های مالی دیگر قادر به ادامه درمان خود نیست.

لیلا در اوج جوانی وقتی می‌بیند که برادرش دیگر قادر نیست تنها به زندگی ادامه دهد به برادرش قول می‌دهد از او نگهداری کند. «لیلا» عمر و جوانی خود را به‌پای برادرش گذاشت و در تمام این سال‌ها، از «حمید» پرستاری کرد.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد مازندران پس از دیدار نوروز با خانواده لیلا و حمید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: داستان غم انگیز لیلا و حمید را در خبرگزاری مهر خواندم و بسیار متأثر شدم و با دستور آقای بختیاری رئیس کمیته امداد کشور امروز با این خانواده دیدار کردیم.

وی افزود: پدر و خواهر خانواده بیمار هستند و حمید یکی از برادران خانواده از معلولیت و قطع نخاعی رنج می‌برند و یکسری مشکلات حقوقی را در این دیدار طرح کرد که سریعاً پیگیر شدیم و واحد حقوقی کمیته امداد استان نیز قرار است با ارائه برخی مدارک، پیگیری‌های لازم را برای اصلاح رأی دادگاه داشته باشد تا مشکل این خانواده حل یا کم شود.

وی ادامه داد: این برادر معلول از ایزولایت استفاده می‌کند و حمام و سرویس بهداشتی مناسبی ندارد و با توجه به فصل گرما، خانواده نیاز به کولر داشت و قرار شد پیگیر حقوقی وسیله نقلیه وی باشیم و سرویس بهداشتی و حمام نیز برای خانواده تکمیل و یک دستگاه کولر نیز خریداری و تحویل می‌شود.

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: با توجه به این خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند و مددجوی کمیته امداد محسوب نمی‌شود، با بهزیستی نیز مذاکراتی می‌شود تا خانواده ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

وی گفت: ویلچربرقی نیز از دیگر نیازهای این خانواده است و تهیه آن لازم و ضروری است و تلاش می‌کنیم با مشارکت خیران این ویلچر را تهیه کنیم.

کد خبر 5454622

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد مازندران معلولان مسافران نوروزی بوشهر گردشگری ویروس کرونا نوروز کرمانشاه سفرهای نوروزی سانحه تصادف نوروز 1401 آمار کرونا اردوهای راهیان نور خطبه های نماز جمعه گرگان کمیته امداد لیلا و حمید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با حضور گروه جهادی الکفیل خدمات پزشکی (دندان پزشکی و چشم پزشکی) به ۲ هزار مددجوی زنجانی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، روح‌الله صالحی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جریان حضور گروه جهادی الکفیل در زنجان با بیان اینکه از صبح امروز حدود ۱۰۰ دستیار و ۱۰۰ دندان پزشک در ورزشگان کارگران مستقر شده و در حال ارائه خدمات هستند، اظهار کرد: البته طی روزهای آتی تعداد پزشکان بیشتر هم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز صبح ۴۰ یونیت دندانپزشکی در ورزشگاه تجهیز شده و به ۱۹۰ نفر در نوبت صبح خدمات دندانپزشکی ارائه شد، افزود: همچنین در بحث چشم پزشکی نیز به ۶۰ نفر خدمات در حوزه بینایی‌سنجی ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر از دهک‌های یک تا پنج که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند این خدمات را دریافت خواهند کرد، گفت: از این تعداد ۷۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد و ۳۰ درصد نیز بهزیستی است.

صالحی تصریح کرد: در بحث دندانپزشکی خدمات کشیدن، ترمیم و جراحی‌های اولیه انجام شده و در صورت نیاز به ارائه خدمات تخصصی مددجویان به مراکز درمانی علوم پزشکی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر کار گروه جهادی مربوط به خدمات چشم پزشکی است، گفت: در بحث خدمات چشم پزشکی نیز ۱۰۰۰ فریم عینک تهیه شده که به مراجعین ارائه شود.

کد خبر 749859

دیگر خبرها

  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • حجاج استان سمنان برای نیازمندان خانه می‌سازند
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک