Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اصغر دریایی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: خدا را شاکرم خادم فرهنگ استانی شده‌ام که شهر سنندج آن به شهر مناره‌ها معروف است و این تعدد مساجد نشان از ایمان، اعتقاد ریشه در خداباوری و دیانت مردمان دارد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: خدمتگزار فرهنگ مردمانی هستم که نه تنها با ادبیات، شعر، موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی بیگانه نیستند بلکه زندگی روزمره آنان با همین ادبیات و هنرها می‌گذرد و این نشان از روحیه لطیف، باصفا و صمیمی و خونگرم مردمان این خطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریایی تصریح کرد: خونگرم بودن فرصت بسیار خوبی برای هر مدیری است که بخواهد بیشتر به مردمان این سرزمین خدمت کند..

وی ادامه داد: آنچه امروز از همین تریبون باید اعلام می کنم درب ادارات ارشاد کردستان نه تنها به روی اصحاب فرهنگ و هنر استان باز است بلکه پیشکسوتان، صاحبنظران و سردمداران فکری باز است و افرادی که در مناطق مختلف استان کار فرهنگی انجام می‌دهند اما تا حالا دیده نشده‌اند کشف کنند و اینها را به میدان بیاورند که ما قدردان و دست‌بوس این افراد هستیم.

دریایی اضافه کرد: براین باوریم که فرهنگ باید مردمی باشد و توسط مردم اداره شود و اداره‌کل ارشاد بعنوان یک ستاد تنها نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی ایفا کند.

وی تصریح کرد: در راستای مردمی‌کردن فرهنگ استان کردستان تدوین یک سند چشم‌انداز متناسب با زیست‌بوم استان نیاز است که در این چشم‌انداز اهداف، راهبردها و برنامه‌ها در یک تقویم زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مشخص شود و همین چشم‌انداز توسط هیات‌های اندیشه‌ورز تخصصی متشکل از فعالان میدانی، نظری و نهاید تدوین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: این سند برخی نگرانی‌ها در حوزه فرهنگ و هنر استان را رفع خواهد کرد و یک نقشه راه  خواهد بود که نقش مجموعه‌های فرهنگی اعم از حاکمیتی و دولتی مشخص خواهد شد و دیگر با تغییر مدیران برنامه دستخوش قرار نمی‌گیرد.

دریایی اذعان داشت: این سند یک ریل‌گذاری فرهنگی است که با جابجایی مدیران دستخوش حوادث قرار نمی‌گیرد و مهم‌تر از اینها، این سند چشم‌انداز کارها و برنامه‌های جزیره‌ای را به کارهای زنجیره‌ای و پیوسته تبدیل خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: نخبگان، صاحبنظران، صاحبان فکر و اندیشه، رسانه‌ها وی را در رسیدن به قله‌های فرهنگ اسلامی ایران حمایت کنند.

در این مراسم از خدمت عبیدالله رستمی قدردانی شد و علی‌اصغر دریایی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی شد. 

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: دریایی فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان چشم انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی