Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، واحد موسوم به "ریاست مشترک دفتر دفاع شمال و شرق سوریه" وابسته به شبه نظامیان کرد موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) این برنامه سربازگیری اجباری را تحت عنوان "دفاع از خود" به راه انداخته است.

این واحد وابسته به قسد دیروز شنبه در بخشنامه ای از آغاز برنامه خدمت "وظیفه دفاع از خود" خبر داد و سن سربازگیری را از ۳۱ ماه مارس سال ۲۰۰۴ به عقب تا سال ۱۹۹۸ میلادی تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش، شبه نظامیان قسد در عین حال سربازگیری از ساکنان مناطق «عفرین، تل ابیض و راس العید» را تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی مستثنا کردند.

«آزاد محمد» (۲۱ ساله) از جمله جوانان سوری است که در سایه نگرانی از سربازی اجباری قسد زندگی می کند. وی به پایگاه خبری العربی الجدید گفت که پس از اخذ مدرک دبیرستان سعی کرده تا در یکی از دانشگاههای زیر نظر دولت سوریه ثبت نام کند اما موفق نشده است زیرا این دانشگاه ها و مراکز آموزشی در استان دیگری هستند و وضعیت معیشتی خانواده اش اجازه افزایش هزینه ها را به او نمی دهد.

به گفته این جوان سوری، با وجود اینکه تمایلی ندارد که در دانشگاهی که تحت به اصطلاح "اداره خودگردان" وابسته به قسد قرار دارد، تحصیل کند اما تصمیم گرفته که در آن ثبت نام کند تا با این کار بتواند خدمت نظام وظیفه خود را به تعویق بیاندازد .
وی افزود: الان برای این امر وقت و هزینه زیادی صرف می کنم و منتظر هر فرصتی برای سفر یا مهاجرت هستم.

«علی یونس» از معلمان شهر قامشلی سوریه نیز به نوبه خود به پایگاه خبری العربی الجدید گفت: شروع برنامه سربازی اجباری، جامعه را به نقطه اول باز می گرداند. مردم عموماً از مهاجرت جوانان و ریسک عبور از مرز به سمت ترکیه و اقلیم کردستان عراق یا مناطق دیگر برای فرار از سربازگیری اجباری شکایت دارند و قطعا دوست ندارند که به یک نیروی نظامی بپیوندند.

وی تاکید کرد که براساس قوانین سازمان ملل، سربازگیری از مناطق شاهد درگیری ممنوع است.

برپایه این گزارش، سربازگیری اجباری یکی از عللی است که جوانان ساکن شمال شرق سوریه را به سمت مهاجرت به کشورهای اروپایی در ازای پرداخت مبالغ گزاف سوق می دهد

«کریم» (۲۲ ساله) دیگر جوان سوری است که در گفت وگو با پایگاه خبری العربی الجدید مخالفت خود را با سربازگیری اجباری ابراز داشت و گفت که درحال حاضر برای فرار تلاش می کند زیرا شرایط سربازگیری قسد نیز بسیار دشوار است.

شبه نظامیان قسد مورد حمایت نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

برچسب‌ها قسد سوریه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قسد سوریه ایالات متحده آمریکا قسد سوریه ایالات متحده آمریکا سربازگیری اجباری شبه نظامیان شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»   به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!   به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.   پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند