Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@14:21:23 GMT

نشست ننگین «نقب» خنجر به پشت فلسطین است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۰۸۹۸

نشست ننگین «نقب» خنجر به پشت فلسطین است

به گزارش جام جم آنلاین، وزرای خارجه چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب امروز یکشنبه در اجلاسی که با حضور «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در منطقه اشغالی نقب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

قرار است این نشست عصر امروز یکشنبه با دیدار وزرای خارجه و صرف شام کاری آغاز شود و تا فردا دوشنبه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی فلسطین، برگزاری این نشست شش جانبه ننگین در نقب را محکوم و تاکید کرد: این اجلاس که قرار است با حضور وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه کشورهای عربی با وزیر امور خارجه دولت راست افراطی و دولت شهرک نشینان و نئو فاشیست‌ها بر ویرانه خانه‌های مردم فلسطین در نقب استوار و در سالگرد روز زمین برگزار شود، چیزی جز خنجر زدن به پشت مردم فلسطین و آرمان آنها نیست.

اعضای این کمیته در نشست خبری امروز خود اعلام کردند: اجلاس ننگین نقب که در آن درباره چگونگی حفظ منافع و اقتصاد تهدید شده دولت اشغالگر و آمریکا بحث و تبادل نظر خواهد شد، چیزی جز استثمار کشورهای عربی شرکت کننده و توانایی‌های آنها و فریب دادنشان به بهانه حفظ امنیتی که در اصل تهدید نمی‌شود، نیست.

در ادامه این نشست خبری تصریح شد: اسرائیل تنها تهدید واقعی برای کشورها و ملت‌های عربی است و هرگونه تهدیدسازی دیگر، ناشی از توهمات ساختگی آمریکا و متحدش اسرائیل است و هدف آن، توجیه ایجاد ائتلاف میان اعراب و اسرائیل شبیه ائتلاف ناتو است که در اولین آزمایش خود در اوکراین شکست خورد. این اجلاس و سایر سفرها و دیدارهای اخیر و توافقات امنیتی و اقتصادی بین رژیم‌های عربی سازشکار و دولت اشغالگر، با استواری مردم فلسطین در سرزمین خود و ادامه مبارزات ملی و تقویت مقاومت و مبارزه آنها بی نتیجه خواهد شد و دشمن صهیونیستی را متحمل هزینه‌های بیشتری خواهد کرد.

در پایان بیانیه نیروهای ملی و اسلامی تأکید شد: در حالی که مردم ما شگفت‌انگیزترین نشانه‌های استواری و استقامت را در برابر سیاست‌های فاشیستی رژیم اشغالگر رقم می‌زنند، آمریکا تلاش می‌کند تا از دست دادن تسلط خود بر نظام بین المللی که با خشونت و تروریسم ساخته است را پوشش دهد و توطئه جدیدی را با ایجاد یک محور شرارت در خاورمیانه در راستای خدمت به خود و سیاست‌هایش و حفظ نفوذ اندک باقی مانده در میان کشورهای ضعیف و بی ارزش، شکل دهد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای این نشست ننگین را محکوم و اعلام کردند: نشست نقب در حالی برگزاری می‌شود که ساکنان این منطقه در معرض شدیدترین موج کوچانده شدن اجباری و پاکسازی نژادی توسط رژیم صهیونیستی هستند. جنایت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی که توسط برخی رژیم‌های عربی انجام می‌شود، به نمایندگی از ملت‌های عربی نیست که به شدت از زانو زدن، نوکری و فرمانبرداری برای دشمن صهیونیستی خودداری می‌کنند.

جنبش حماس هم نشست نقب را محکوم و اعلام کرد: شرکت وزرای خارجه امارات، مغرب، بحرین و مصر در نشستی با حضور اشغالگران، مغایر با مواضع و منافع امتی است که با عادی سازی روابط مخالف هستند. ما دوباره بر مخالفت مطلق خود با همه اشکال عادی سازی روابط با دشمن اشغالگر تأکید و اعلام می‌کنیم که چنین جلساتی تنها در راستای خدمت به دشمن برای تداوم تجاوزات مستمر خود به سرزمین، مردم و مقدسات فلسطین است.

در همین حال «داود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی مشارکت وزرای خارجه عرب در نشست نقب را محکوم کرد و آن را یکی از نمادهای سازش و همکاری دانست که به نفع رژیم اشغالگر و سیاست‌های تجاوزکارانه آن است و ملت فلسطین و سرزمین آن را هدف قرار داده است.

وی در مصاحبه با شبکه فلسطین الیوم با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این نشست، هویت عربی خود را از دست داده‌اند، گفت: این حق همه ملت‌های عربی است که این سوال را بپرسد که آیا وزرای خارجه عرب تا این حد حقیقت و ماهیت نزاع موجود در نقب را نادیده گرفته‌اند که حاضرند در نشستی به میزبانی رژیم اشغالگر در این منطقه که در معرض یهودی‌ سازی و کوچاندن اهالی آن قرار دارد، شرکت کنند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نقب فلسطین حماس رژیم صهیونیستی اعراب تروریسم یهودی سازی وزرای خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است

امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشور‌های اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد.

وی افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشور‌های اسلامی طبعا مساله توقف جنگ در غزه در دستور کار این نشست قرار داشت؛ در نشست کارشناسان وزرای خارجه بحث‌های در سطح سران و وزرای خارجه شرکت کننده مطرح شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال آتش بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشار‌های افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین المللی بر رژیم اسراییل دانست.

وی ضمن ابراز امیدواری برای مورد توجه قرار دادن حقوق فلسطین و فراهم شدن شرایط برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه اظهار داشت: باید شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خودشان به درستی فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در نشست امروز موضوع رژیم صهیونیستی حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های دو جانبه در حاشیه نشست گفت: در این ملاقات پیگیری دیدار‌های سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفتگو داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است