Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:28:36 GMT

افزایش ۱۶۲ درصدی ورود و خروج خودرو به استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۰۹۰۹

افزایش ۱۶۲ درصدی ورود و خروج خودرو به استان خوزستان

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در نخستین جلسه شورای راهبری استان با موضوع ارتقاء ایمنی سفرهای نوروزی، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۴۱۹ هزار و ۵۳۶ خودرو وارد و تعداد ۳۷۸ هزار و ۱۷۴ خودرو نیز از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶۲ درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوزستان به لحاظ میزان تردد خودرو در تعطیلات نوروز امسال، استان نخست کشور است، افزود: پر ترددترین محورهای استان، باند رفت و برگشت اهواز- شوش، ماهشهر –بندر امام خمینی(ره)، ورودی شرق اهواز، باند رفت و برگشت سه راهی آغاجاری-بهبهان، خروجی شرق اهواز و ملاثانی- اهواز گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال تعداد یک هزار و ۹۳۱ بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی در استان صورت گرفته که از این تعداد ۴۴۸ بازدید مربوط به ناوگان باری، یک هزار و ۲۸۱ بازدید ناوگان مسافربری، ۱۸۶ بازدید ناوگان سواری کرایه بود.

بهرامی نیا ادامه داد: در بازدیدهای صورت گرفته ۱۲۳ مورد به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع، ۳۹۸ ناوگان اعمال قانون و ۵۲۵ مورد تخلف نیز احصا شد.

وی گفت: در این مدت تعداد ۶۸۷ هزار و ۹۶۴ زائر راهیان نور توسط پنج هزارو ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به استان خوزستان سفر کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کارون واقع در آزادراه خلیج فارس، از استقبال خوب مسافران نورزی از این اجرای این طرح خبر داد و بیان کرد: در این طرح با اجرای نمایش در خصوص ایمنی سفر، اجرای موسیقی محلی، به نمایش گذاشتن آداب، سنت ها و فرهنگ بومی خوزستان شاهد استقبال خوب مسافران بودیم.

بهرامی نیا اذعان کرد: آماده سازی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به منظور پذیرایی از مسافران نوروزی، اعلام آمادگی به پایانه های مسافربری و مرزی و شرکت های مسافربری و رانندگان ناوگان عمومی، اجرای مانور کنترل مبدا- مقصد برای آماده سازی طرح کنترل نوروزی، تشکیل تیم های کشیک کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل در سطح محورهای مواصلاتی استان و پاسگاه های پلیس راه استان، بازدید از مراکز معاینه فنی با حضور نمایندگان محیط زیست و پلیس راهور و هماهنگی و همکاری با پلیس راه استان به منظور افزایش گشت های کنترل نامحسوس پلیس در محور های مواصلاتی استان از جمله اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با آغاز طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ است.

کاهش ۳۳ درصدی تصادفات جاده ای در نوروز 

استاندار خوزستان در نخستین جلسه شورای راهبری استان در این نشست، اظهار کرد: علی رغم افزایش تردد خودروها و ورود مسافران نوروزی به استان که در صدر استان های کشور قرار دارد، با کاهش ۳۳ درصدی تصادفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

صادق خلیلیان ضمن قدردانی از تلاش تمامی دستگاه های مرتبط با سفرهای نورزی، گفت: بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر مسافر نوروزی و راهیان نور وارد استان شدند که رکورد جدیدی پس از ۲ سال و حتی قبل از شیوع بیماری کرونا ثبت شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: هیچ یک از تصادفات منجر به جرح مربوط به مهمانان نوروزی و زائران راهیان نور نبود.

خلیلیان گفت: کاهش تصادفات نشان‌دهنده عملکرد خوب تمامی این دستگاه ها است و هدف از برگزاری این جلسه اتخاذ تمهیدات لازم برای مدیریت دور دوم سفرهای نوروزی است.

برچسب‌ها نوروز تردد جاده ای امام خمینی تصادفات جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز تردد جاده ای امام خمینی نوروز تردد جاده ای امام خمینی تصادفات جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد در محورهای استان در تعطیلات پیش رو، بر لزوم رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

سرهنگ سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی در محورهای کوهستانی مانند تاراز، اندیکا و ایذه رانندگانی که در این مسیرها تردد دارند توجه کنند احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌ها و ریزش کوه در این محورها وجود دارد و باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و شب تردد نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آخر هفته، حجم ترددها در حال افزایش است و روز شنبه هم تعطیل است و در چنین تعطیلاتی، ترددها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: همیشه بیشترین کشته های تصادفات در حوادثی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و بنابراین از رانندگان می‌خواهیم با رعایت سرعت ممطئنه، توجه به جلو و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان جمع‌آوری محصول کشاورزان است، تصادفات بسیار زیادی مربوط به صنف کشاورزان که اغلب موتورسوار هستند رخ می‌دهد. دو روز پیش در حوادث ترافیکی خوزستان ۱۱ کشته داشتیم که بخش اعظمی از این کشته ها خدمات کشاورزی و مربوط به صنف برداشت محصولات کشاورزی بوده است و این مساله ضرورت آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی توسط متولیان امر به کشاورزان و کسانی که برداشت محصول را انجام می‌دهند را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد