Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان تهران «ارتقاء کارآمدی» و «تلاش برای خدمت بیشتر به مردم» با اولویت‌گذاری کار‌های معوقه را دو محور اصلی فعالیت دادگستری کل استان تهران در سال جدید اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران،  رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار نوروزی با مسئولان و کارکنان قضایی و اداری دادگستری کل استان تهران در سال ۱۴۰۱ که با حضور معاونان ستادی دادگستری کل استان، رییس کل و معاونین محاکم تهران، معاونین دادستان تهران، روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه، و روسای دادگاه‌های بخش‌های استان تهران در پایان زمان اداری روز یکشنبه هفتم فروردین ماه برگزار شد، علی القاصی، در ابتدای سخنان خود ضمن گرامی‌داشت آغاز سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از درگاه خداوند متعال سالی سرشار از خوبی‌ها و موفقیت‌ها توام با سلامتی، شادکامی و عبور از همه مشکلات، موانع و گرفتاری‌ها را برای ملت شریف جمهوری اسلامی ایران مسالت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته با تمامی تلخی‌ها و مشکلات و در عین حال موفقیت‌ها سپری شد و در این سال برخی از فراز و نشیب‌ها مشاهده شد.

وی با یادکردن برخی از قضات و کارکنان دادگستری کل استان تهران که در اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت نمودند گفت: از درگاه خداوند متعال برای همه این عزیزان که در عرصه خدمت به مردم و عدالت گستری جان خود را از دست دادند، رحمت الهی را مسالت داریم.

کارکردها، گویای قدم گذاشتن همه عزیزان در میدان جهاد خدمت می‌باشد

القاصی در ادامه دشواری‌های کار در دستگاه قضایی در سال گذشته با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه را یادآور شد و در عین حال زحمات شبانه‌روزی کارکنان قضایی و اداری برای رسیدگی به مشکلات مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: کارکرد‌ها و خروجی عملکرد همکاران مجموعه دادگستری کل استان تهران گویای قدم گذاشتن همه عزیزان در عرصه جهاد خدمت و میدان خدمت می‌باشد و لازم است از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی همه همکاران عزیز در طول سال گذشته و با توجه به تبعات ناشی از بیماری کرونا، قدردانی به‌عمل آید.

تظلم‌خواهی به‌حق هیچ مظلومی نشنیده گرفته نشد

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اجر اخروی خدمت در عدلیه، زحمات و خدمات همکاران قضایی و اداری را باقیات و صالحاتی برای آن‌ها دانست و عنوان کرد: مجموعه عظیم دستگاه قضایی در سال گذشته، مهم‌ترین مسائل و مشکلات مردم که در قالب پرونده قضایی در عدلیه نموده پیدا کرد را علی‌رغم همه کمبود‌ها و موانع مورد رسیدگی قرار داد و تظلم‌خواهی به‌حق هیچ مظلومی را نشنیده نگرفتند؛ به‌طوری که ارتقاء عملکردی مجموعه قضایی استان تهران در سال گذشته قازل رویت می‌باشد.

خط سیری که باید در مجموعه قضایی استان تهران دنبال شود، مساله خدمت به مردم است

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) خاطرنشان کرد: خط سیری که باید در مجموعه قضایی استان تهران دنبال شود، مساله خدمت به مردم است؛ چرا که جز با «اراده هماهنگ و منسجم» در همه بخش‌ها و اجزای نظام تولید رونق پیدا نمی‌کند و اشتغال ایجاد نمی‌شود.

القاصی تصریح کرد: مجموعه قضایی استان تهران بر اساس وظایف و ماموریت‌هایی که قوه قضاییه بر عهده دارد، می‌تواند نقش مهمی را در مسیر «خدمت‌گزاری به مردم» و «رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال» ایفا کند و ضرورت دارد تمامی همکاران در این مسیر با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای تحقق دو مقوله فوق‌الذکر مثمر ثمر واقع شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه متولی مساله تولید و اشتغال دستگاه قضایی نیست، اظهار کرد: با این حال، دستگاه قضایی نقشی اساسی را در فرایند‌های تولید و اشتغال دارد و خواهد داشت.
«نظارت بر فرایندها» و «ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف» برای حمایت از تولید.

وی «نظارت بر فرایندها» و «ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف» را دو محور اصلی فعالیت مجموعه قضایی استان تهران در عرصه حمایت از چرخه تولید دانست و گفت: در سال گذشته تلاش زیادی از سوی همکاران در زمینه راه‌اندازی واحد‌های تولیدی که دچار ورشکستگی و رکود شده بودند، صورت گرفت و بسیاری از واحد‌های تولیدی به چرخه تولید بازگشتند و بسیاری از موانع موجود در مسیر تولید با ورود به‌موقع همکاران در بخش‌های مختلف قضایی برطرف شد و در نتیجه آن، زمینه تولید و اشتغال فراهم شد.

ضرورت تعامل میان دستگاه‌های قضایی و اجرایی به‌منظور زدودن موانع موجود در مسیر تولید

القاصی لزوم ایجاد هماهنگی و انسجام در مجموعه قضایی استان تهران به‌منظور نقش‌آفرینی در تحقق شعار سال را مورد تاکید قرار داد و در عین حال ضرورت تعامل میان دستگاه‌های قضایی و اجرایی به‌منظور زدودن موانع موجود در مسیر تولید و مساعدت به متولیان و مسئولان در حوزه‌های مختلف تولیدی و اشتغال‌زایی را یادآور شد و گفت: حتما در مجموعه قضایی استان تهران این فکر، نگاه و حمایت دنبال خواهد شد؛ کمااینکه در سال‌های گذشته نیز این نگاه حمایتی در عدلیه نسبت به واحد‌های تولیدی وجود داشته که در دوره «تحول و تعالی» تقویت چشم‌گیری پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران اذعان کرد: امید می‌رود همکاران قضایی و اداری در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر و بهتر از گذشته گام‌های جدی‌تری بردارند و در این عرصه اثرگذار باشند؛ چرا که فرصت برای خدمت، غنیمت است و در اختیار هر شخصی قرار نخواهد گرفت؛ لذا ضرورت دارد تا از فرصت‌های موجود برای خدمت‌گزاری نهایت بهره برده شود.

«ارتقاء کارآمدی» و «تلاش برای خدمت بیشتر به مردم» دو محور اصلی فعالیت دادگستری کل استان تهران

وی «ارتقاء کارآمدی» و «تلاش برای خدمت بیشتر به مردم» با اولویت‌گذاری کار‌های معوقه را دو محور اصلی فعالیت دادگستری کل استان تهران در سال جدید اعلام کرد و گفت: رسالت اصلی و ماموریت ذاتی دستگاه قضایی، رسیدگی به پرونده‌های مردم است؛ البته قوه قضاییه مسئولیت‌های دیگری نیز در کنار این وظیفه اصلی بر عهده دارد، اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه عدلیه، رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

القاصی ضرورت بازنگری از منظر کیفی و کمی در رسیدگی‌های قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است تا با انجام آسیب‌شناسی و مرور نقاط ضعف و نارسایی‌ها در سال جاری با توان بیشتر، اراده قوی و هماهنگی‌های بین بخشی کار‌های معوق با همت همکاران عزیز در بخش‌های مختلف به سرانجام برسد و در رسیدگی‌های قضایی و امورات مردم تسریع شود.

ضرورت دارد در برخی از روش‌ها و کارکرد‌ها تجدیدنظر صورت گیرد

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ابلاغ برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه قضایی استان تهران به حوزه‌های قضایی گوناگون در این استان عنوان کرد: اگر این برنامه‌ها در زمان مقرر و با هم‌فکری و همکاری کارکنان قضایی و اداری دنبال و پیگیری شود، حتما وضع موجود تغییر پیدا خواهد کرد؛ لذا نباید به وضع موجود قانع بود و ضرورت دارد تا در برخی از روش‌ها و کارکرد‌ها تجدیدنظر صورت گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه انتظار و توقع به‌حق مردم و ریاست محترم قوه قضاییه از متولیان احقاق حق و اجرای عدالت در دستگاه قضایی بیش از وضع موجود است، عنوان کرد: لازم است که همه همکاران عزیز اعم از قضایی و اداری در عرصه جهاد خدمت و ارتقاء و اعتلای دستگاه قضایی گام بردارند و بهره کافی را از فرصت‌های گذرای ارائه خدمت ببرند.

شایان ذکر است رئیس کل و مسئولان قضایی استان تهران از مدیحه سرایی و برنامه‌های فرهنگی که به مناسبت ماه پرفضیلت شعبان المعظم توسط معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی اجرا گردید بهره‌مند شده و همچنین نماز جماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه مجتمع قضایی امام خمینی (ره) با حضور ایشان اقامه شد.

     بیشتر بخوانید:     مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور: پرداخت دستمزد به مددجویان ۳۴۰ درصد رشد داشته است انتهای پیام/ برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان تهران قوه قضائیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان تهران قوه قضائیه دادگستری کل استان تهران در سال رئیس کل دادگستری استان تهران تلاش برای خدمت بیشتر به مردم مجموعه قضایی استان تهران موانع موجود در مسیر تولید میان دستگاه ارتقاء کارآمدی قضایی و اداری دستگاه قضایی خدمت به مردم سال گذشته بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

حجت‌الاسلام حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، گفت : یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است