Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:25:06 GMT

تاکید استانداری ایلام بر توقیف وسایل نقلیه قانون شکن

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۱۰۹۰

تاکید استانداری ایلام بر توقیف وسایل نقلیه قانون شکن

به گزارش ایرنا، سعید هژبری روز یکشنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی ایلام - چوار، چوار - ایوان و محور قلاجه، فعالیت نیروهای امدادی، انتظامی، پلیس راه و خدماتی مستقر در این محورها را ضایت بخش ذکر کرد و گفت: حضور این نیروها در فاصله ۳۰ کلیومتری و یا کمتر در هر محور بطور قطع نقش آشکارسازی و بازدارندگی دارد و موجب می شود رانندگان با سرعت کمتری به رانندگی خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توقیف وسایل نقلیه برخی رانندگان قانون شکن که با تخطی از سرعت مجاز جان خود و سرنشینان را به خطر می اندازند هر چند نارضایتی ها آنان را بعضاً به دنبال دارد، اما موجب ایجاد امنیت و آرامش برای سایر رانندگان می شود و این تشدید نظارت و اعمال قانون همچنان باید در دستور کار باشد.

معاون استاندار ایلام در بازدید از پلیس راه انتظامی ایلام- اسلام آباد در محور چوار - ایوان با اشاره به ۲ خودروی توفیق شده توسط پلیس راه گفت: این خودروها همزمان هر کدام ۲ تخلف حادثه ساز را مرتکب شدند که پس از اعمال قانون توقیف شدند.

وی اضافه کرد: رویه توقیف وسایل نقلیه ای متخلف که حادثه ساز می شوند باید در تمامی شهرستان های استان با جدیت اجرایی شود.

هژبری تاکید کرد: اگر چنانچه با این قبیل قانون شکنان قوانین راهنمایی و رانندگی برخورد نشود شاهد به خطر انداختن بسیاری از رانندگان، حوادث و سوانح ناگواری خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: مسأله دیگری که در کاهش حوادث جاده ای و درنهایت تلفات بسیار مهم و اثر گذار بوده، مساله فرهنگی است که باید در این حوزه با جدیت از طریق رسانه جمعی وارد عمل شویم.

وی بیان داشت: برای کنترل ترافیک، نظارت و خدمات رسانی در تمامی محورهای مواصلاتی استان، نیروهای فوریت های پزشکی، راهداری در کنار پلیس راه  در هر محور به فاصله ۳۰ کیلومتر از همدیگر به ویژه در مناطق پرتردد مستقر هستند.

وی با قدردانی از تمامی نیروهای خدماتی، امدادی، پلیس راه و انتظامی مستقر در محورهای مواصلاتی استان گفت: حضور و فعالیت این نیروها در این مسیر ها نقش مهمی در بازدارندگی برخی حوادث حادثه ساز دارد.

وی در ادامه در بازدید از پایگاه اورژانس جاده ای هلال احمر واقع در محور چوار - ایوان گفت: مقرر شده برای محورهای مواصلاتی شهرستان چوار سه خودرو کمکی از فردا برای کنترل ترافیک در اختیار پلیس راه و انتظامی این شهرستان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش ما تقویت پلیس راه است چرا که پلیس راه در بخشی از مسیرها همراه با تیم ها و ایستگاه های راهداری و فوریت های پزشکی و هلال احمر حضوری گسترده دارد.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام پلیس راهور ناجا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام پلیس راهور ناجا استانداری ایلام ایلام پلیس راهور ناجا محورهای مواصلاتی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایسنا، امید شریفی ـ مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه ـ که صدور پلاک بین‌المللی وسایل نقلیه توسط آن صورت می‌گیرید، با اعلام این خبر، گفت: الزام دریافت و نصب «پلاک گذر موقت» به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان بود. این مشکل، سالیان متمادی نارضایتی گردشگران را موجب شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، موضوعِ بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمام واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

او ادامه داد: در پی اجرای این طرح، از ین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قانون الحاق ایران به‌ کنوانسیون عبور و مرور جاده‌ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشور، بلامانع است و فقط خودروهایی‌ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‌ کشور را دارند به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمام مبادی ورودی به کشور ملزم خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم درباره «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‌گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، در دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب‌وکار تمام صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا است. این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این‌رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور مؤثر عمل کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران